Tesco i Carrefour podpisały wstępne porozumienie, którego celem jest stworzenie wspólnej, międzynarodowej grupy zakupowej. Oficjalna umowa zostanie podpisana w ciągu dwóch miesięcy, ale już teraz znany jest ogólny zarys przyszłej współpracy.
Tesco i Carrefour będą razem podpisywały umowy z globalnymi dostawcami przy tworzeniu marek własnych. Współpraca będzie opierała się na trzyletnich planach operacyjnych.
Sojusz ma pozwolić obu firmom na zwiększenie jakości towarów i poszerzenie asortymentu o nowe produkty, a także obniżkę cen. Jak zapewniają sieci, współpraca wpłynie pozytywnie na dużych dostawców, ale zarówno Tesco, jak i Carrefour, będą mogły pracować na własną rękę z lokalnymi partnerami.
Ostateczna umowa związana z założeniem sojuszu zostanie podpisana w ciągu dwóch miesięcy. - Dzięki wspólnej pracy i wymianie doświadczeń będziemy mogli przygotować dla naszych klientów jeszcze lepszą ofertą, zwiększając wybór, jakość i wartość towarów - powiedział Dave Lewis, Chief Executive w Tesco Group.
Jak zaznaczył Alexandre Bompard, prezes i CEO w Carrefour Group, współpraca pozwoli na wzajemne uzupełnienie doświadczeń zakupowych dwóch grup handlowych. - To świetna szansa na rozwój naszych marek. Międzynarodowy sojusz jeszcze bardziej wzmocni Carrefoura i umożliwi jeszcze lepszą realizację strategii - dodał.