W Niemczech ruszyła pierwsza stacja paliw pod marką Orlen. Znajduje się ona na miejscu obsługi podróżnych przy autostradowej obwodnicy Berlina. PKN Orlen ocenia, że otwarcie stacji Orlen w RFN to ważny krok do pełnego rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach i umocnienia pozycji spółki w Europie. W Niemczech działa około 600 stacji paliw pod marką Grupa Orlen-star.
Stacja pod marką Orlen została otwarta na MOP-ie Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10. Jest dostępna dla kierowców jadących na północny zachód między autostradą nr 12 (z Frankfurtu nad Odrą) a autostradą nr 11 (do Szczecina).
Placówka działa w koncepcie stop cafe i O!Shop, co oznacza, że klienci mogą zrobić tam szybkie zakupy, a także skorzystać z oferty gastronomicznej, obejmującej np. hot dogi, zupę, kiełbaski na ciepło, czyli bockwurst, a także kanapki, sałatki, świeżo wyciskane soki i kawę.
Informując o pierwszej w Niemczech stacji paliw pod marką Orlen płocki koncern ocenił, że „to ważny krok do pełnego rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach i umocnienia pozycji koncernu w Europie”.
Przypomniał zarazem, że aktualnie w Niemczech funkcjonuje już blisko 600 stacji paliw pod marką Grupa Orlen-star, dostępnych w każdym landzie.
– W biznesie sukces gwarantują odważne i dobrze przemyślane decyzje. PKN Orlen ma ogromny potencjał. Chcemy go w pełni wykorzystać również za granicą z korzyścią dla firmy, a także polskiej gospodarki. Na niemieckim rynku jesteśmy obecni od dawna ciągle zwiększając w nim udział. Aktywnie działamy w tym kierunku, otwierając pierwszą w Niemczech stację pod marką Orlen – powiedział prezes płockiego koncernu Daniel Obajtek, cytowany w informacji prasowej.
Obajtek wskazał jednocześnie, iż spółka ta podjęła wiele działań wzmacniających jej rozpoznawalność. – Niemieccy klienci chętnie wybierają nasze stacje, ponieważ kojarzą je z profesjonalizmem, wysoką jakością usług i produktów – dodał.
Jak podał PKN Orlen, ze względu na ogłoszony w Niemczech stan pandemii koronawirusa, „na stacji w Seeberg-Ost obowiązują takie same, wysokie standardy bezpieczeństwa, jakie wprowadzono na polskich stacjach koncernu”.
„Wszystkie produkty z oferty gastronomicznej serwowane są na wynos, a akcesoria do gorących napojów, np. wieczka do kubków czy mieszadełka, są dostępne u pracowników stacji” – wyjaśniła spółka.
Koncern zwrócił uwagę, iż strategię ujednolicania wizerunku swych stacji paliwowych na zagranicznych rynkach zainicjował jeszcze w listopadzie 2019 r. „W ramach cobrandingu już na wszystkich stacjach w Niemczech i wszystkich w Czechach oraz na Słowacji do lokalnych brandów star i Benzina dołączył logotyp Grupy Orlen. Oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji” – podkreśliła spółka.
PKN Orlen przypomniał, że jest obecny również na Litwie, jednak tam, jak zaznaczył, „wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem Orlen”.