Dwie mieszkanki Lubina (Dolnośląskie) straciły łącznie 3,5 tys. zł po tym, jak oszust wyłudził od nich pieniądze za pomocą aplikacji "Blik". Metoda na tzw. blika to nowa forma oszustwa – ostrzegają policjanci i apelują o ostrożność.
- Sprawca wykradł dane do konta na profilu społecznościowym jednej ze znajomych mieszkanki Lubina, a następnie za pomocą komunikatora w wiadomości poprosił pokrzywdzoną o dokonanie dwóch przelewów po 1000 zł każdy za pomocą aplikacji "Blik" – relacjonowała rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Lubinie Sylwia Serafin W taki sam sposób 1,5 tys. zł straciła inna mieszkanka Lubina.
Policja apeluje o ostrożność, wskazując, że to nowa metoda, którą posługują się oszuści wyłudzający pieniądze. Kradną w internecie "tożsamość osoby". Następnie podszywają się pod nią i wykorzystując zaufanie, proszą jej znajomych o podanie hasła "Blik".
- Dodają, że właśnie stoją przy kasie i chcą zapłacić za zakupy, ale ich karta płatnicza akurat w tym dniu straciła ważność lub proszą o szybką pożyczkę na zakupy przez internet, obiecując zwrot środków finansowych następnego dnia – tłumaczyła Serafin.
Policja wskazuje, że uważne i ostrożne korzystanie z urządzeń z dostępem do internetu może zapobiec oszustwu. Należy pamiętać o pilnowaniu haseł dostępowych, o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania czy o nieotwieraniu maili od nieznanych nadawców.