Niemiecko-szwajcarski koncern medialny miesza w polskiej polityce. Wydawca portalu Onet.pl Onet Ringier Axel Springer Polska wstrzymał emisję reklam „Sprawiedliwe sądy”. Ma się ona kłócić z „zasadami i wartościami”, którym hołduje koncern. Pieniądze z dotychczasowych wpływów za reklamę przeznaczył na… obronę wolności słowa w Polsce.
Grupa Onet Ringier Axel Springer Polska wstrzymała emisję reklam „Sprawiedliwe sądy”, informujących o konieczności gruntownych zmian w wymiarze sprawiedliwości. Przedstawiciele wydawcy portalu wyjaśnili w portalu Press, że udział w kampanii ocenili jako błąd, dlatego podjęli decyzję o wycofaniu się z niej. Władze niemiecko-szwajcarskiej spółki miały zareagować w ten sposób na krytykę wyrażaną przez samych zainteresowanych – czyli elit sędziowskich oraz „totalną opozycję” i sprzyjające jej media. Spółka Onet RASP pospieszyła też z zapewnieniem, że przychód z wyemitowanej kampanii zostanie przekazany na rzecz organizacji lub instytucji, które bronią wolności słowa.
Prosiliśmy wydawcę Onet.pl, by wskazał, jakie konkretne wartości i zasady miałaby łamać kampania, lecz nie wyjaśniono nam tego. – Wszystko, co mieliśmy do przekazania, przekazaliśmy w rozmowie z Pressem – stwierdziła dla „Codziennej” Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej spółki.
Wycofanie się wydawcy portalu z kampanii „Sprawiedliwe sądy” zorganizowanej przez Polską Fundację Narodową poprzedziło złożenie przez partię Nowoczesna pisma do Państwowej Komisji Wyborczej, wskazującego na możliwość złamania ustawy o partiach politycznych i ich finansowaniu. PKW zorganizowała w poniedziałek posiedzenie, by ocenić, czy są podstawy do sprawdzenia finansowania kampanii.