Od paru dni Pan Andrzej Stankiewicz rozpisuje się o Polskiej Fundacji Narodowej na Onecie, wykazując że na promocję w USA PFN wydał ogromne pieniądze, dając do zrozumienia, że doszło do marnotrawstwa publicznych pieniędzy. Retoryka oczywiście miała na celu pokazać Polakom, jak to rząd PiS traci kasę na PR a efektów brak. Okazuje się, że Stankiewicz z czapy wyciąga dane. Oto dowód.
Onet pisze, bardziej Pan Stankiewicz, że filmy Polskiej Fundacji Narodowej na które wydano rzekomo 10 mln dolarów obejrzało 11 osób.
A prawda jest taka, że w sumie filmy promocyjne PFN obejrzało w sunie prawie 100 mln w telewizji FoX news i CNBS w prime time przed świętami, kiedy ludzie oglądają więcej telewizji. Sukcesem jest to, że w FOX News filmy zostały entuzjastycznie przyjęte (94 proc. positive sentiment) a w CNBS (96 proc).
Film z duchownymi obejrzał m.in. Eric Trump po czym puścił o tym twitta na swoim Twitterze, który spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem internautów.
I just saw an incredible commercial on @FoxNews, thanking the United States for helping the people of Poland secure their freedom 28 years ago, and wishing all of us a Happy Holiday! So seldom are we appreciated or thanked for anything. This was so nice!! https://t.co/T14HfYVDCw
— Eric Trump (@EricTrump) December 21, 2017
Z kolei film z żołnierzami był wyświetlany na Times Square 11 listopada zeszłego roku na święto Niepodległości Polski. Jak wie sam Stankiewicz tego typu akcja nie kosztuje kilka dolarów, ale co to go obchodzi. Ważne, że znalazł sobie temat i pisze.
I ostatnia sprawa: Agencja PR-owa Edelman to największa na świecie agencja pod względem przychodów. Pisząc o niej w taki sposób jak to zrobił Stankiewicz, świadczy jedynie o braku znajomości tematu oraz o słabym researchu. No ale jak wyżej, temat jest trzeba pisać, nawet głupoty, ale trzeba.