„Trójskok Tuska” to rezygnacja z rozwoju sieci kolejowej w rejonie Polski południowo-wschodniej, ale nie tylko... Ta mapa mówi wszystko!
Sporządzona najwyraźniej na kolanie prezentacja "megalopolis", stanowiąca faktycznie wersję "CPK dla ubogich", została opatrzona fotografią niemieckiego pociągu Deutsche Bahn, produkcji Siemensa. Internauci zaraz wychwycili tę "pomyłkę", pokazującą wyraźnie czyje interesy faktycznie reprezentuje Tusk i jego ekipa. Internauci wychwycili także inną "ciekawostkę" - rezygnację z rozwoju sieci kolejowej w rejonie Polski południowo-wschodniej, ale nie tylko, bo np. i Szczecin nie jest przewidywany objęciem "trójskokiem" Tuska. Pierwotnie nie było w tym "trójskoku" także Katowic, ale już po konferencji Tuska, pospiesznie skorygowano tę "pomyłkę", świadczącą o fachowości przygotowania całego planu.
Prezes zarządu stowarzyszenia #TAKdlaCPK, Maciej Wilk, nie zostawia na "trójskoku" vel "megalopolis" Tuska suchej nitki, określając całą tę "inwestycję" jako "wiatę autobusową w Modlinie z Lotniskiem Chopina".
Donald Tusk ogłosił, że pierwsze samoloty miałyby wystartować z lotniska pod Baranowem w 2032 roku. Zdaniem Macieja Wilka termin ten jest jednak zbyt odległy. "Wszystkie benchmarki, które mamy w Europie, wskazują, że realny plan budowy lotniska to jest okres od czterech do pięciu lat, a nie od siedmiu do ośmiu, jak w tym przypadku. W siedem lat zbudowano lotnisko w Osace, na sztucznej wyspie na Pacyfiku. Doprawdy nie rozumiem, dlaczego mielibyśmy przez tyle samo czasu budować lotnisko na baranowskiej łące. To się po prostu nie trzyma kupy", zauważył Wilk.
Tusk wskazał, że równolegle planowany jest rozwój lotnisk regionalnych, w tym portów na warszawskim Okęciu i w Modlinie."Z tym de facto w tym momencie zostajemy. Dostajemy twardą obietnicę rozwoju istniejącej infrastruktury plus jakąś odległą perspektywę budowy nowego lotniska, która będzie mogła w dowolnym momencie zostać zatrzymana, na przykład ze względu na kwestie oszczędnościowe", podsumował wizję "naszego premiera" Maciej Wilk.
Panie CzacieGPT, czego brakuje na tej mapce połączeń kolejowych co ją dziś Platforma pokazała w ramach #neoCPK?
— Wojciech Mucha (@WojciechMucha) June 26, 2024
1/2 pic.twitter.com/mpaMonG0pZ
Ciekawe jak się teraz czują wyborcy koalicji 13 grudnia z Polski wschodniej, widząc taką mapkę. https://t.co/2kGKFpzwyx
— Emilia Kamińska (@EmiliaKaminska) June 27, 2024
Blamażu Tuska z oraniem CPK ciąg dalszy.
— Max Hübner (@HubnerrMax) June 27, 2024
30 minut wystarczyło im, że ot tak sobie dopisać Katowice, bo w oryginalnej mapce tego miasta nie było.
Ładnie to pokazuje ile oni wiedzą na temat tego "projektu".
Ale niemiecki pociąg zostawili na górze.
To pewnie najważniejsze. pic.twitter.com/M2zR2Mfh4O
Czyli Tusk celowo odcina dawne miasta wojewódzkie od dobrych połączeń kolejowych, żeby dogodzić swojemu zakompleksionemu elektoratowi w wielkich miastach, który się wściekł, że jakiś Kalisz czy Sieradz będzie miał szybką kolej.
— Zygfryd Czaban (@CDzwoni) June 26, 2024
Pamiętacie spazmy wściekłości, jakie wzbudzał peron… https://t.co/HSa77Q0ZUa
Zwróćcie uwagę, jak wygląda deficyt idei państwowej u polityków przeżartych PARTIOKRACJĄ. Dla których myślenie w kategoriach interesu publicznego, czy wspólnotowego, jest poza zasięgiem etycznym i intelektualnym.
— Marcin Kwaśniewski No Nonsense TT (@SekretarzXXL) June 26, 2024
Parę tygodni temu opublikowano badania motywacji przeciwników CPK,… pic.twitter.com/sKDetAw7vr