PKN Orlen zakończył rebranding stacji przejętych w ramach fuzji z Lotos, powiedziała wiceprezes PKN Orlen Patrycja Klarecka. Klienci, którzy korzystali z programu Navigator korzystają teraz z programu Vitay, dodała. Orlen pracuje też nad nową aplikacją.
"Wszystkie stacje, które trafiły do nas z Lotosu zostały już przebrandowione i włączone do sieci Orlen. To ponad 90 stacji. Wszystkie działają pod marką Orlen. Z jednej strony to wymagało dodatkowych nakładów na zmianę wizualizacji, a z drugiej musieliśmy podpiąć nasze systemy, zatrudnić na nowo załogę i zaopatrzyć te stacje w nasze produkty. Proces został zamknięty", poinformowała.
"Jeśli chodzi o inwestycje w punkty ładowania pojazdów eklektycznych to szczegółową strategię w tym zakresie właśnie opracowujemy. Do tej pory koncentrowaliśmy się przede wszystkim na stawianiu ładowarek na naszych stacjach, na drogach dojazdowych natomiast w tej chwili chcielibyśmy zdecydowanie to zdywersyfikować", czytamy w przekazanej imformacji.-
"Aplikacja zawierałaby połączenie programu Vitay, tam jest już e-comerce, można kupić rzeczy przez aplikację wcześniej, do tego dokładamy rachunki w jednym miejscu za gaz, za energię elektryczną, cross-selling pomiędzy tymi obszarami. Ten organizm zawierałby sprzedaż paliwową, poza paliwową, gaz i prąd", powiedział z kolei dyrektor wykonawczy ds. inwestycji kapitałowych Robert Śleszyński.
PKN Orlen przewiduje w aktualizacji strategii nakłady inwestycyjne w wysokości 320 mld zł do 2030 r., w tym 120 mld zł tzw. inwestycji zielonych.
Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) PKN Orlen w 2022 r. miał 1920 stacji paliw, co stanowiło 24,3 proc. rynku w Polsce. Jak podaje POPiHN w tym okresie w kraju ogółem działało już 2565 ładowarek pojazdów elektrycznych różnych operatorów, ale większość poza stacjami paliw.