Przejdź do treści
23:59 Zaatakujemy wszystkie nuklearne instalacje Iranu - oświadczył premier Izraela Benjamin Netanjahu. Zastrzegł, że trwa wojna i w tej sytuacji nie powie, czy istnieje przewidywany termin zakończenia operacji militarnych - relacjonuje CNN
Wydarzenie Dorota Arciszewska-Mielewczyk i Kluby Gazety Polskiej w Gdyni i Wejherowie zapraszają na spotkanie z Posłami Dariuszem Mateckim i Mariuszem Goskiem które odbędzie się 27.06 o g. 17:30 w Gdyni, w budynku Cech Rzemiosła i Przedsiębiorczości ul. 10 lutego 33
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej w Słupsku zaprasza na marsz przeciwko masowej migracji, 22 czerwca, godz. 16.00, Bulwary Słupskie MDK
Wydarzenie W najbliższą niedzielę (22 czerwca) o g. 13:00 w Amfiteatrze przy Zamku w Pułtusku otwarte spotkanie pod hasłem "Wygrała Polska" z prezydentem-elektem Karolem Nawrockim i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim
NBP NBP informuje: Prof. Adam Glapiński, Prezes NBP: „Polska ma już 509 ton złota – więcej niż Europejski Bank Centralny! To dowód na skuteczną strategię, która wzmacnia wiarygodność Polski i buduje bezpieczeństwo finansowe obywateli"
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!

Stowarzyszenie „Tak dla CPK” o horyzontalnym rozkładzie jazdy rządu Tuska: „uwzględnia tylko największe aglomeracje, a pomija średnie miasta”

Źródło: TV Republika

Stowarzyszenia "Tak dla CPK" zaprezentowało stanowisko dotyczące Projektu Horyzontalnego Rozkładu Jazdy dla roku 2035. Publikujemy je poniżej.

Ministerstwo Infrastruktury zaprezentowało projekt Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ) dla roku 2035. Stowarzyszenie “Tak dla CPK” wspiera wszystkie działania podejmowane przez władze publiczne w kwestii budowy i przebudowy polskiego systemu transportowego.

W zaprezentowanej wersji HRJ pomimo pracy włożonej w jego przygotowanie dostrzegamy mankamenty, które rzucają cień na ofertę kolejową przygotowywaną dla pasażerów.

Na pierwszym miejscu uwagę zwraca brak połączenia Centralnej Magistrali Kolejowej z Centralnym Portem Komunikacyjnym w dwa trzy lata po deklarowanej dacie otwarcia lotniska. Gdyby koncepcja ta miała się zmaterializować, mieszkańcy najbardziej zaludnionej części Polski musieliby podróżować do Centralnego Portu Komunikacyjnego komunikacją lotniczą bądź samochodową, ponieważ połączenie kolejowe traciłoby na swojej atrakcyjności. Brak połączenia Centralnej Magistrali Kolejowej z nowym lotniskiem negatywnie wpłynie na obsługę mieszkańców z województw śląskiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Uważamy za konieczne zapewnienie bezpośredniego dostępu kolejowego do Centralnego Portu Komunikacyjnego nie tylko z Warszawy i Łodzi.

Niepokój musi budzić również tendencja do pozbawiania miast niebędących stolicami województw dostępu do kolei dużych prędkości. Planowana linia “igrek”, co resort infrastruktury zapowiada, miałaby mieć wyższą prędkość docelową niż wcześniej planowano (ponad 300 km/h zamiast 250 km/h). Jednakże takie rozwiązanie spowoduje radykalne pogorszenie standardu obsługi kolejowej dla mieszkańców m.in. Kalisza i Sieradza. Podniesienie prędkości będzie skutkować ponadto wyższymi kosztami budowy i utrzymania nowych linii kolejowych, wykluczeniem udziału polskich producentów taboru z udziału w programie CPK oraz dłuższym okresem realizacji tego programu.

W polskich uwarunkowaniach przestrzennych opisane wyżej zwiększenie prędkości nie poprawi istotnie czasów przodrózy, wpłynie natomiast na istotne zwiększenie zużycia energii. Powyzsze przełoży się na koszty eksploatacji systemu i pogorszenie konkurencyjności cenowej kolei w stosunku do innych środków transportu.

Stowarzyszenie “Tak dla CPK” uważa, że rządowa zapowiedź kontynuacji programu CPK stanowi krok w dobrą stronę. Tak samo należy ocenić oparcie dyskusji na temat oferty dla pasażerów kolei w Polsce o Horyzontalny Rozkład Jazdy. Zaprezentowany model HRJ wskazuje jednak na zmiany w projekcie, które sprawiają, że będzie on służyć tylko mieszkańcom kilku największych aglomeracji w Polsce centralnej. Opowiadamy się za włączeniem do sieci kolejowej jak największej liczby średnich miast. Dlatego też zaprezentowane rozwiązania budzą poważne zastrzeżenia.

mat. nadesłany

Wiadomości

Kinga Rusin po latach wygrywa w sądzie z byłymi wspólnikami: "Są mi winni ponad milion!

Setkom firm realizującym program "Czyste Powietrze" grozi upadłość

Byli mistrzowie KSW w UFC. Ruchała i Wikłacz podpisali kontrakty

Wyrzućmy ETS do kosza! Uwolnijmy potencjał Polskiej gospodarki!

Ocalały z katastrofy Air India targany poczuciem winy

Atak na irański reaktor: zdjęcia ujawniają poważne zniszczenia

Dlaczego sojusznicy Iranu trzymają się z daleka od konfliktu z Izraelem?

Szokujące odkrycie! Zbadali popiół z trzech erupcji. Jak wpływa na klimat?

Ujawnili nieznane dotąd nagrania z zamachu na Trumpa w Butler

Iran na rozmowach z Europą. Czy dziś będzie przełom?

Europejscy sojusznicy NATO budzą się z letargu

Przełom w walce z rakiem trzustki. Jest nadzieja

Tajemnicze loty z Chin do Iranu

To już nie są żarty: były polityk od Palikota wzywa Tuska do zamachu stanu

Klubowe Mistrzostwa Świata: Słaba frekwencja, zaskoczenia sportowe i problemy faworytów

Najnowsze

Kinga Rusin po latach wygrywa w sądzie z byłymi wspólnikami: "Są mi winni ponad milion!

Ocalały z katastrofy Air India targany poczuciem winy

Atak na irański reaktor: zdjęcia ujawniają poważne zniszczenia

Dlaczego sojusznicy Iranu trzymają się z daleka od konfliktu z Izraelem?

Szokujące odkrycie! Zbadali popiół z trzech erupcji. Jak wpływa na klimat?

Setkom firm realizującym program "Czyste Powietrze" grozi upadłość

Byli mistrzowie KSW w UFC. Ruchała i Wikłacz podpisali kontrakty

Wyrzućmy ETS do kosza! Uwolnijmy potencjał Polskiej gospodarki!