Spółki Skarbu Państwa nie będą publikować komunikatów w prasie
Ministerstwo Skarbu Państwa poinformowało o przygotowaniu przepisów, które znoszą obowiązek publikowania komunikatów i ogłoszeń w prasie ogólnopolskiej przez resort i spółki Skarbu Państwa. Zmiany mają pozwolić na zaoszczędzenie około 6-8 mln złotych rocznie.
Ogłoszenia dotyczące m.in. przeprowadzenia konkursu, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, trybu zbywania akcji Skarbu Państwa, czy sprzedaży przedsiębiorstwa mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej spółki.
Zdaniem ministra skarbu państwa Dawida Jackiewicza takie działanie pozwoli nie tylko zaoszczędzić pieniądze i przeznaczyć je na rozwój, ale także utnie "spekulacje, które dotychczas towarzyszyły przetargom na wybór konkretnej gazety".
Zmiany uderzą w budżety części ogólnopolskich gazet, które korzystały na konieczności publikowania ogłoszeń w prasie.
Gdzie trafiają środki z ministerstw
– Upublicznijmy wiedzę na temat wydatków instytucji publicznych na reklamę – apeluje Paweł Grzegorczyk, redaktor naczelny portalu jagiellonski24.pl. Stowarzyszenie sprawdziło do jakich koncernów medialnych trafiły ministerialne środki na różnego rodzaju komunikaty i ogłoszenia. Autor raportu wylicza, że w latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę ponad 260 mln złotych. CZYTAJ WIĘCEJ...CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Polecamy Hity w sieci
Wiadomości
Najnowsze
Trump: CNN musi zostać sprzedany. Rozprzestrzeniają truciznę
"Będą stawiać zarzuty za nielubienie Tuska?!". Andruszkiewicz przestrzega przed cenzurą rządu 13 grudnia
"Chcemy odnowy starego kontynentu". Europejscy konserwatyści złożyli na ręce Ojca Świętego deklarację ideową