Ministerstwo Skarbu Państwa poinformowało o przygotowaniu przepisów, które znoszą obowiązek publikowania komunikatów i ogłoszeń w prasie ogólnopolskiej przez resort i spółki Skarbu Państwa. Zmiany mają pozwolić na zaoszczędzenie około 6-8 mln złotych rocznie.
Ogłoszenia dotyczące m.in. przeprowadzenia konkursu, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, trybu zbywania akcji Skarbu Państwa, czy sprzedaży przedsiębiorstwa mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej spółki.
Zdaniem ministra skarbu państwa Dawida Jackiewicza takie działanie pozwoli nie tylko zaoszczędzić pieniądze i przeznaczyć je na rozwój, ale także utnie "spekulacje, które dotychczas towarzyszyły przetargom na wybór konkretnej gazety".
Zmiany uderzą w budżety części ogólnopolskich gazet, które korzystały na konieczności publikowania ogłoszeń w prasie.
Gdzie trafiają środki z ministerstw
– Upublicznijmy wiedzę na temat wydatków instytucji publicznych na reklamę – apeluje Paweł Grzegorczyk, redaktor naczelny portalu jagiellonski24.pl. Stowarzyszenie sprawdziło do jakich koncernów medialnych trafiły ministerialne środki na różnego rodzaju komunikaty i ogłoszenia. Autor raportu wylicza, że w latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę ponad 260 mln złotych. CZYTAJ WIĘCEJ...CZYTAJ RÓWNIEŻ: