Spółka Olgi Tokarczuk dostanie 17 mln dotacji! Na co?
W mediach pojawiła się dziś informacja, że Spółka Sundog, wśród której założycieli jest Olga Tokarczuk, otrzymała od PARP grant w wysokości blisko 17 mln złotych. Jak dodano - firma z branży gamingowej ma przeznaczyć środki na stworzenie systemu pozwalającego na "tworzenie spójnych psychologicznie postaci, których decyzje będą odzwierciedlały ich implikowaną psychikę". Czyżby kolejne "uśmiechnięte" rozdawnictwo koalicji 13 grudnia?
Serwis "Puls Biznesu" informuje, że we wrześniu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła wyniki naboru wniosków w ramach Ścieżki SMART, której celem jest wsparcie działalności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Przedsiębiorcy złożyli ponad 2,7 tys. wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę prawie 24 mld zł. Pozytywnie oceniono 201 projektów na kwotę ponad 1,4 mld zł.
Największa dotacja dla... spółki Tokarczuk
Z analizy gazety wynika wprost, że największa dotacja wśród firm z branży gier została przyznana firmie Sundog.
"Przyznana kwota dofinansowania to 16,9 mln zł. Wniosek złożony przez spółkę otrzymał 21 punktów, co uplasowało go na wysokiej, 18. pozycji w tym naborze"
- czytamy na łamach "PB".
Gazeta podkreśliła ponadto, że "Sundog to zarejestrowana w 2022 r. spółka growa.
"Jej współzałożycielką, akcjonariuszką i członkinią rady nadzorczej jest noblistka Olga Tokarczuk. Trzon zespołu Sundoga tworzą osoby z dużym doświadczeniem w branży gier, które zdobywały m.in. w Fuero Games, PolyAmorous, Ovid Works, Flying Wild Hog czy CI Games. Spółka pracuje nad autorskim tytułem "Ibru". To gra inspirowana twórczością pisarki Olgi Tokarczuk, głównie książką "Anna In w grobowcach świata""
- pisze "Puls Biznesu".
O co konkretnie chodzi?
W myśl publikacji dziennika - firma dofinansowanie z PARP przeznaczy jednak nie na grę, tylko stworzenie systemu InteGra. A jest to technologia "do tworzenia nieliniowych gier RPG w silniku Unreal Engine 5, umożliwiających tworzenie spójnych psychologicznie postaci, których decyzje będą odzwierciedlały ich implikowaną psychikę, w oparciu o badania z zakresu groznawstwa, psychologii oraz technologii AI (LLM)".
Jak wyjaśniła gazeta, pomysłodawcy Sundoga przed ponad dwoma laty wpadli na plan stworzenia gry na podstawie jak najlepszej fabuły i ciekawego świata i chcieli zaangażować do takiego projektu osobę, która takie fabuły tworzy. Tak pojawił się pomysł, aby zwrócić się do Olgi Tokarczuk.
Źródło: Republika, Puls Biznesu, PAP
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.