Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła do ruchu ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 Pieńki - Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Oznacza to, że kierowcy będą mieli już do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. To łącznie 71 km.
Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Na odcinku pomiędzy węzłem Dłużniewo i obwodnicą Płońska kierowcy będą korzystać już z obu pasów jezdni w kierunku Warszawy z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
Z dwoma wyjątkami, na wysokości obecnych przejazdów pomiędzy jezdniami, gdzie będzie przewężenie do jednego pasa ruchu. Na pierwszej z nich, przy węźle Dłużniewo, do 26 sierpnia dostaną zamontowane docelowe bariery i kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Natomiast na połączeniu z obwodnicą Płońska kierowcy będą mieli dwa pasy ruchu najpóźniej jutro (18.08.), po ustawieniu betonowych barier rozdzielających jezdnie. W obu miejscach z przewężeniami będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h.
📢Na #S7 pomiędzy węzłem Dłużniewo a połączeniem z obw. Płońska w stronę Warszawy kierowcy mają już 2⃣ pasy ruchu. W kierunku Gdańska 1⃣ pas, a po uzupełnieniu oznakowania poziomego udostępnimy 2⃣ pas. Więcej➡️https://t.co/0X06XHSjKy #FunduszeUE #mazowieckie pic.twitter.com/28BiRlw85u
— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) August 17, 2022
Na jezdni w kierunku Gdańska, od obwodnicy Płońska do węzła Dłużniewo, dostępny będzie jeden pas ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Do 26 sierpnia wykonawca deklaruje wykonanie na tym odcinku docelowego oznakowania poziomego i udostępnienie drugiego pasa ruchu.
Na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac - informuje GDDKiA.
Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Każdy z nich powstał w systemie Projektuj i buduj.
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku.
W ramach inwestycji powstało m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł.