Marka odzieżowa Red is Bad wspólnie z zaprzyjaźnionymi przedsiębiorcami rozpoczyna akcję społeczną „Projekt NIE jest finansowany ze środków Unii Europejskiej”. Organizatorzy akcji chcą podjąć temat dystrybucji środków z Unii Europejskiej, ich celu, a także faktu, że dofinansowanie przedsiębiorstwa z programów Unii Europejskiej nie jest gwarantem sukcesu firmy.
Organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę na to, że z jednej strony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw jest ograniczany przez coraz wyższe podatki oraz coraz większą biurokrację, z drugiej strony „rząd w trosce o przedsiębiorców” niektórym z nich rozdaje dotacje (zebrawszy wcześniej w podatkach środki na ich udzielanie).
Motto akcji wiąże się z faktem, że twórcy marki Red is Bad, tworząc firmę, nie starali się nigdy o środki z Unii Europejskiej i nie planują tego w przyszłości (marka powstała „w garażu” dzięki skromnym oszczędnościom założycieli). Jak zaznacza Paweł Szopa, współwłaściciel Red is Bad: – Wielu Polaków boi się założyć firmę, ponieważ buduje się przeświadczenie, że tylko zdobywając środki z programów unijnych można osiągnąć sukces. Tymczasem jak pokazują badania, często oglądanie się na Unię bardziej szkodzi, niż pomaga biznesom. – Często bywa, że przedsiębiorstwa, które otrzymują dotacje w rzeczywistości są słabsze, niż mogłyby być bez tego typu „wsparcia” ze strony rządu – dodaje.
W ramach akcji powstał portal projektNIEjest.pl, który stanowić będzie katalog firm rozwijających się bez dotacji Unii Europejskiej. Przedsiębiorcy uczestniczący w akcji będą mogli zamanifestować swój stosunek do programów unijnych także poprzez umieszczenie na swoich stronach internetowych specjalnych banerów. Ponadto na witrynach swoich siedzib będą mogli umieścić stosowne wlepki z logiem akcji „Projekt NIE jest finansowany ze środków Unii Europejskiej”.