"Razem jesteśmy silniejsi". Wyjątkowy spot Polskiej Fundacji Narodowej
Z okazji 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej oraz Święta Wojska Polskiego Polska Fundacja Narodowa nie tylko zorganizowała akcję promocyjną w "Financial Times". Opublikowała również anglojęzyczny spot poświęcony współpracy polskiej armii z wojskiem USA.
Także w kontekście historycznym.
– 15 sierpnia świętujemy rocznicę Bitwy Warszawskiej – pierwszego dużego zwycięstwa wolnego świata nad komunizmem. To zwycięstwo określamy mianem „Cudu nad Wisłą” - czytamy w anglojęzycznym spocie PFN.
Twórcy przypominają, że Amerykanie dołączyli do tej decydującej walki z bolszewizmem w 1920 r.. Młodzi amerykańscy piloci utworzyli wówczas Eskadrę im. Tadeusza Kościuszki. Pamiętając o wsparciu Kościuszki i Pułaskiego, już od czasów I wojny światowej Amerykanie wspierali dążenia niepodległościowe Polski.
W okresie wojny polsko-bolszewickiej w szeregach 7 Eskadry Myśliwskiej im. Tadeusza Kościuszki służyło 21 Amerykanów. 20 z nich było pilotami z dużym doświadczeniem bojowym. Niektórzy przybyli do Polski własnymi samolotami.
To właśnie jednostce dowodzonej przez Cedrica Funtleroya oraz Meriana C. Coopera, poświęcony jest spot Polskiej Fundacji Narodowej.
– Przybyli do nas, aby walczyć o wolną Polskę, tak jak niegdyś Tadeusz Kościuszko walczył za niepodległość Ameryki. Dziś, po 100 latach, odwdzięczamy się za to – podkreślają twórcy spotu.
Wiadomości
Wielkie koncerny pod lupą. Minister ds. sił lądowych Stanów Zjednoczonych ujawnia kulisy drogich zakupów zbrojeniowych
Wstrząsające słowa Kołakowskiej o jej związku. „Przez lata utrzymywał mnie na smyczy”. Karolak odpowiedział jednym słowem.
Najnowsze
Śliwka o Czarzastym na fotelu Marszałka Sejmu: To jest dla mnie scenariusz niezbyt przyjemny
Józef Piłsudski Pierwszym Marszałkiem Polski. 105 lat od historycznej uroczystości
Wielkie koncerny pod lupą. Minister ds. sił lądowych Stanów Zjednoczonych ujawnia kulisy drogich zakupów zbrojeniowych