Trwa walka z wykluczeniem komunikacyjnym. Mieszkańcy największego w Polsce regionu zyskają dwie zupełnie nowe linie kolejowe w ramach rządowego programu kolej+, rząd planuje też odnowić dwie inne lokalne magistrale. Wojewoda Mazowiecki przedstawił dziś plan przywracający możliwość korzystania z kolei w strategicznie ważnych miejscach w tej części kraju.
Kosztem 306 milionów złotych wybudowana zostanie od zera linia kolejowa Zegrze - Przasnysz zwana linią Północnego Mazowsza. Budżet państwa dorzuci na ten cel 260 mln zł.
Drugim projektem poprawiającym komunikację pomiędzy miastami jest linia Kozienice - Dobieszyn. Szacowany koszt przedsięwzięcia to 321 mln zł, dotacja równa jest 272 mln złotych. Łączna długość tych tras to 97 kilometrów.
Rząd zdecydował się także na dofinansowanie inwestycji na odcinku Ostrów Mazowiecka - Małkinia oraz Sokołów Podlaski - Siedlce. Obie linie istnieją, ale muszą zostać odbudowane i zrewitalizowane, zastrzegł Konstanty Radziwiłł. To w sumie 50 kilometrów.
Mazowsze na wszystkie te działania zostanie wsparte kwotą 530 milionów złotych przy 630 mln zł ogólnej wartości inwestycji.
Wartość dofinansowania projektów na kolejowej mapie Polski to kwota 11 miliardów złotych.