Badania potwierdzają, że radio cały czas ma się dobrze. Rośnie też Radio Republika

Według najnowszych danych badania Radio Track dzienny zasięg tego medium wyniósł ogółem w pierwszym półroczu br. 63,6 proc. Stanowi to wzrost o 1,3 pkt proc. w porównaniu z takim samym okresem 2024 r. Najwięcej radia słuchamy w samochodzie – informuje serwis wirtualnemedia.pl.
W okresie styczeń-czerwiec codziennie radia słuchało 63,6 proc. Polaków, co daje 18,7 mln osób. Oznacza to wzrost o blisko 400 tys. w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2024. Identyczna liczba Polaków zarówno w 2025, jak i w 2024 roku włączała radio przynajmniej raz w tygodniu. Takich Polaków jest 24 mln.
Wieści o schyłku radia są nieaktualne
Najpopularniejszym miejscem słuchania radia jest samochód – w pierwszej połowie tego roku radia w samochodzie słuchało 11,4 mln Polaków, czyli o ok. 380 tys. więcej niż rok wcześniej. Drugim miejscem, gdzie chętnie słuchamy radia jest dom – ok. 8,6 mln Polaków słuchało radia w domu zarówno w pierwszym półroczu 2025, jak i 2024 roku. Z kolei o 68 tys. wzrósł odsetek osób słuchających radia w pracy, obecnie taką formę spędzania czasu z radiem preferuje ok. 3,8 mln Polaków.” – czytamy w Wirtualnych Mediach.
Serwis przedstawia, że wzrost słuchalności radia zauważalny jest we wszystkich grupach wiekowych. Wśród osób w wieku od 40 do 59 lat radia słuchało 69,5 proc., co stanowi wzrost o 2 pkt proc. w porównaniu do pierwszego półrocza roku poprzedniego. W grupie 60-75 lat – 62,6 proc. słuchalność radia wzrosła o 1,5 pkt proc.; w grupie 25-39 lat – 61,1 proc. (wzrost o 0,7 pkt proc.). Wzrost notowany jest także wśród najmłodszej grupy badanych, czyli osób w wieku od 15 do 24 lat: 54 proc. w I półroczu 2025 wobec 53,3 proc. w I półroczu 2024.
Radio Track przebadało także słuchalność radia w I półroczu bieżącego roku pod względem wykształcenia słuchaczy. Okazuje się, że i tu jest wzrost. Najwięcej słuchaczy radia jest wśród osób w wykształceniem wyższym – 65,2 proc. (wzrost o 0,7 pkt proc.), nieznacznie mniej wśród osób z wykształceniem średnim - 64,4 proc. (wzrost o 1,4 pkt proc.).” – przekonują Wirtualne Media. Z kolei w grupie osób z wykształceniem zawodowym i podstawowym słuchalność radia jest na poziomie 61,3 proc. osób (wzrost o 1,8 pkt proc.).
Radio Republika nadal oseskiem, ale już jest się czym chwalić
Choć Radio Republika wystartowało w sieci dopiero pod koniec 2024 roku, to już po kilku miesiącach może pochwalić się liczbą ponad 200 tys. pobrań aplikacji. Codziennie są z nami dziesiątki tysięcy słuchaczy, którzy słuchają nas dzięki aplikacji, w swoim komputerze czy w samochodzie.
Kilka miesięcy temu wystartowaliśmy z porannym programem stacji, w którym codziennie gościmy kluczowych polskich polityków. Program prowadzą m.in. Anna Popek, Olimpia Tryzna, Edyta Hołdyńska, Adrian Stankowski i Tomasz Łysiak.
Radio Republika to także coraz bardziej popularna oferta serwisów informacyjnych dla stacji lokalnych.
Rozwijamy się cały czas i jeszcze nie raz zaskoczymy swoich słuchaczy.
Dyrektorem Radia Republika jest Mirona Hołda, redaktorem naczelnym Tomasz Sakiewicz, a dyrektorem programowym Tomasz Łysiak.
Zapraszamy na www.radiotvrepublika.pl.
Aplikacja do pobrania TUTAJ.
***
Źródło danych: Radio Track; Kantar Polska, Adres:Media; styczeń-czerwiec 2025, styczeń-czerwiec 2024, radio total, populacja 15-75 lat, n = 41 976
Źródło: Republika, Wirtualne Media
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X