Urząd Zamówień Publicznych udostępnił innowacyjne narzędzie - eKatalogi, które daje firmom możliwość prezentowania oraz sprzedaży swojej oferty w postaci transakcji rynku zamówień publicznych. Zamawiającym pozwala na dokonywanie szybkich zakupów przez Internet.
eKatalogi dostępne jest pod adresem www.ekatalogi.uzp.gov.pl. Przedsiębiorcy mogą za pośrednictwem platformy oferować swój asortyment bez limitu ilości przedstawiany w "kartach produktów". Są one prezentowane w sposób umożliwiający kupującym łatwe ich wyszukiwanie oraz porównywanie. Sektor administracji ma także możliwość składania zapytań ofertowych. Dzięki tej Platformie przedsiębiorcy mogą nawiązać współpracę z kontrahentami z całej Polski, co umożliwia niezależność w prowadzeniu firmy od jej siedziby.
Na Platformie eKatalogi zarejestrowane są między innymi ministerstwa, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie, jednostki samorządowe, szkoły, przedszkola i ośrodki opieki zdrowotnej - łącznie ponad 350 zamawiających. Istotne jest, że korzystanie z Platformy eKatalogi jest dla obu stron postępowania w pełni bezpłatne - ani za wystawienie ofert ani za zrealizowanie transakcji nie są naliczane żadne opłaty.
Platforma eKatalogi to rozwiązanie nowoczesne - nie było dotychczas możliwości przejścia procedury udzielenia zamówienia publicznego poniżej progów ustawy Pzp na towary bądź usługi wraz z dokumentacją w jednym miejscu. Istotne jest, że narzędzie to automatycznie generuje całość protokołu z udzielenia zamówienia publicznego. Zarówno zamawiający (kupujący) jak i wykonawcy (sprzedający) - mogą skorzystać z wersji demonstracyjnej Platformy eKatalogi. Jest ona wyposażona w te same funkcjonalności i można na niej przejść proceduję zakupu bądź sprzedaży bez żadnych zobowiązań. Na stronie demo.ekatalogi.uzp.gov.pl w dziale „Platforma” dostępne są loginy i hasła dla wykonawcy, i wszystkich postaci wamawiającego. Dodatkowo każdy zainteresowany Platformą może zadzwonić na infolinię pod nr +48 (22) 30 74 306 (nie trzeba być zalogowanym na eKatalogach), na której można uzyskać wsparcie np. w procesie rejestracji. Po zalogowaniu oprócz infolinii dostępny jest również chat i formularz kontaktowy.