Przejdź do treści

Prof. Rybiński: Promujmy Polskę naszymi sukcesami, a nie kakofonią komunikatów

Źródło: Telewizja Republika

– Gdyby ktoś chciał wypromować swój biznes 14 różnymi logotypami, to z marketingu postawiłbym mu dwóję. Takie zachowanie urąga nauce i praktyce marketingu – mówił w Telewizji Republika prof. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

W ten sposób prof. Rybiński odniósł się do mnogości logotypów, którymi agencje rządowe i poszczególne ministerstwa starają się promować nasz kraj za granicą.

 Usunięto obraz.

– Sądzę, że każde jedno ministerstwo chciało zrobić dobrą kampanię promocyjną. Ale wyszedł z tego kociokwik i koszmarek. Trzeba jednak myśleć o tym, jak polską markę promujemy za granicą – powiedział prof. Rybiński.

W jego opinii to flaga biało-czerwona lub orzeł biały są takim symbolem, który kojarzy się największej liczbie Polaków z naszym krajem. – Symbolem jakości szwajacarskich marek jest właśnie flaga tego państwa – dodał.

Prof. Rybiński, jak stwierdził, jest zwolennikiem "storytellingu" (z ang. opowiadania historii). – Publiczność na świecie możemy poruszyć przedstawiając historię sukcesu Polaków. Nie chodzi mi o sukcesy mililtarne, ale w biznesie, w sporcie i w dziedzinie kultury – wyjaśnił.

Za przykład sukcesu, którym Polska może się chwalić w świecie, gość Telewizji Republika podał firmę VIGO System S.A. z Ożarowa Mazowieckiego, która wyprodukowała detektory na podczerwień MCT do łazika marsjańskiego "Curiosity"("Ciekawość"). Łazik od sierpnia 2012 r. bada "czerwoną planetę".

– Polska liczy 36 mln. mieszkańców. A świat – siedem miliardów. Coraz więcej naszych firm dorosło do decyzji o ekspansji. A tę zapewnia tylko opracowanie najtańszych i jak najprostrzych kanałów komunikacji – wyjaśnił rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Apelował, by rząd z publicznych pieniędzy wspierał też te firmy, które aspirują do globalnych sukcesów. – To już nie są czasy, żebyśmy mówili, iż takie działanie to klientelizm. Bez przesady – dodał.

– Coraz więcej firm ma szanse na sukces gospodarczy za granicą. Państwo musi im pomagać, a nie wysyłać w świat kakofonię niespójnych komunikatów, co tylko zaszkodzi – zakończył prof. Rybiński.

www.telewizjarepublika.pl

Wiadomości

Semka: Ameryce nie jest na rękę, aby w Polsce była wojna domowa

Michał Rachoń: Lewicowe media znów szerzą kłamstwa na temat wypowiedzi Trumpa

Zełeński przestanie być prezydentem Ukrainy? Może ustąpić nawet natychmiast!

Ktoś w to uwierzy? Kandydat na kanclerza chce "podpisać polsko-niemiecki traktat o przyjaźni"

Nawrocki o spotkaniu Duda-Trump: nasz prezydent jest mężem stanu

Wybory w Niemczech. Mieszkańcy wyspy Norderney głosują w... koszach plażowych

Szef MSZ Ukrainy: unikanie nazywania Rosji agresorem nie zmienia faktu, że nim jest

Miał być atak na Nawrockiego. Oberwało się Trzaskowskiemu. I to jak!

Hołda: obecny rząd to rekiny biznesu, ale nie wiem czy polskiego...

Nowy tydzień, nowe prognozy. Będzie ocieplenie, ale i opady

Sakiewicz: oferta Trumpa z surowcami naturalnymi jest ofertą bezpieczeństwa

Protest we Wrocławiu. "Ręce precz od naszych dzieci" NA ŻYWO

Zalew migrantów z Niemiec. Nawrocki deklaruje: stanę na granicy!

Polityczny bandytyzm w Polsce? Atak na demokratycznie wybrany rząd! | Salonik polityczny

Papież przechodzi następne badania...

Najnowsze

Semka: Ameryce nie jest na rękę, aby w Polsce była wojna domowa

Nawrocki o spotkaniu Duda-Trump: nasz prezydent jest mężem stanu

Wybory w Niemczech. Mieszkańcy wyspy Norderney głosują w... koszach plażowych

Szef MSZ Ukrainy: unikanie nazywania Rosji agresorem nie zmienia faktu, że nim jest

Miał być atak na Nawrockiego. Oberwało się Trzaskowskiemu. I to jak!

Michał Rachoń: Lewicowe media znów szerzą kłamstwa na temat wypowiedzi Trumpa

Zełeński przestanie być prezydentem Ukrainy? Może ustąpić nawet natychmiast!

Ktoś w to uwierzy? Kandydat na kanclerza chce "podpisać polsko-niemiecki traktat o przyjaźni"