Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk poinformował, że budowa nowego odcinka zakopianki przebiega zgodnie z planem. Dziś drogowcy przebili pierwszą część podziemnej trasy pod Luboniem Małym.
- Będzie to najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Każda z dwóch nitek będzie miała ponad dwa kilometry. Połączenie dwóch części tunelu to dowód na spore zaawansowanie prac na zakopiance - tłumaczył minister.
Na razie drogowcy przebili prawy tunel, którym zostanie poprowadzona jezdnia w stronę Zakopanego. Aby połączyć lewy tunel, trzeba będzie jeszcze przebić się przez kilkaset metrów skał. Andrzej Adamczyk powiedział, że jest szansa na wcześniejsze puszczenie ruchu prawym tunelem.
Rozpoczęcie drążenia nitki od strony południowej opóźniło się o ponad rok. Drogowcy musieli ustabilizować spore osuwisko, a tego nie było w początkowych założeniach budowy.
Budowa tunelu będzie kosztować miliard złotych. To jeden z trzech nowych fragmentów zakopianki. W sumie między Luboniem a Rabką Zdrój powstanie szesnaście nowych kilometrów drogi ekspresowej S7.
Przebicie prawego tunelu #S7 #SkomielnaBiała @GDDKiA #Małopolska #Kraków @MI_GOV_PL @AMAdamczyk pic.twitter.com/3eswVWViGW
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) 23 października 2019