Doszło do wielkiej awarii na Okęciu. Sztab kryzysowy pod nadzorem ABW zwołał służby lotniskowe. Uszkodzony został system teleinformatyczny portu. Awaria została usunięta po godzinie 16:30.
– Na Lotnisku Chopina doszło do awarii systemu wyświetlającego informacje o lotach dla pasażerów, która została usunięta. Wszystkie systemy, w szczególności systemy odpowiedzialne za bezpieczeństwo operacji lotniczych, przez cały okres funkcjonowały poprawnie. Samoloty były odprawiane na bieżąco- poinformował p.o. dyrektora biura marketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski.
Mimo awarii, samoloty przylatywały i odlatywały.
Awaria systemu odpraw zakłóciła pracę na wielu lotniskach
Problemy z funkcjonowaniem oprogramowania do odpraw pojawiły się nie tylko na Okęciu. Problem pojawił się również w Paryżu, Zurychu i Frankfurcie. Lotnisko we Frankfurcie zakomunikowało, że przez 20 minut problemy z odprawą bagażu miały niemieckie linie Lufthansa. Z kolei australijski przewoźnik Qantas poinformował o przerwie w działaniu systemu komputerowego Amadeus do obsługi pasażerów, ale zaznaczył, że jego funkcjonowanie zostało szybko wznowione.
– Była to usterka na światową skalę. Nie byliśmy nią dotknięci w większym stopniu niż inne lotniska. Trwało to tylko kilka minut- przekazał rzecznik operatora paryskich lotnisk, firmy Groupe ADP.
Nie podano, co mogło być przyczyną zakłóceń działania systemu Amadeus.
Awaria na @ChopinAirport! Powołano sztab kryzysowy. https://t.co/d0QLylJmE7 pic.twitter.com/K2kkaLlEX8
— Warszawa NaszeMiasto (@WarszawaNM) 28 września 2017