Ponad połowa kierowców skłonna byłaby do kupna auta z napędem hybrydowym

„41 proc. polskich kierowców może kupić auta na wodór, a 24 proc. nie zdecydowałoby się na takie rozwiązanie. Z kolei 51 proc. badanych byłoby zainteresowanych samochodem z napędem hybrydowym, a 7 proc. - na prąd” - wynika z badania „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.
Jak wynika z badania, 13 % polskich kierowców deklaruje, że w przyszłości rozważając zakup auta "poważnie zastanawiałby się" nad nabyciem pojazdu na wodór", a 28 % dopuszcza taką możliwość. W badaniu Santander Consumer Multirent "E-rewolucja w świecie motoryzacji" 13 % respondentów przyznało, że "raczej nie myślałoby” o kupnie takiego pojazdu w przyszłości, a 11 % "zdecydowanie odrzuciło" taką ewentualność.
Dodano, że najbardziej przychylni zakupowi auta na wodór byli 60-latkowie (50 %) oraz osoby, których miesięczny dochód wynosi od 7 500 złotych w górę (55 %). Z kolei najmniejsze zainteresowanie wykazywali młodzi między 18. a 29. rokiem życia (33 %).
"Warto podkreślić, że co trzeci ankietowany nie był w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy w przyszłości rozważałby zakup auta na wodór" - wskazuje Rafał Biegański z Santander Consumer Multirent.
W ramach alternatywy dla auta spalinowego 51 % polskich kierowców w pierwszej kolejności sięgnęłoby po samochód z napędem hybrydowym, a 24 % po auto na wodór. Z kolei 7 % badanych przyznało, że wybierając zamiennik auta spalinowego w pierwszej kolejności wolałoby pojazd napędzany prądem.
Badanie na zlecenie Santander Consumer Multirent przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na osobach posiadających prawo jazdy. Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na grupie 1000 osób.
Najnowsze

Czy NIK przyjrzy się programowi „Czyste Powietrze”? Reakcja na interwencję Janusza Kowalskiego

Tusk mówi o rozwadze ws. fałszerstw, ale… wciąż nie pogratulował Nawrockiemu

Tomasz Sakiewicz o ataku Niewiery: to początek kampanii nienawiści przeciwko Nawrockiemu
