Polscy uczniowie we wszystkich obszarach powyżej średniej krajów OECD
"Poziom umiejętności polskich 15-latków w naukach przyrodniczych jest istotnie wyższy od średniego poziomu uczniów z krajów OECD" – wynika z najnowszej edycji badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Uczniów).
Polscy uczniowie zajęli 10 miejsce w Unii Europejskiej w naukach przyrodniczych, 3 w czytaniu i interpretacji tekstu oraz 6 w matematyce – czytamy w raporcie.
Wyniki polskich uczniów w badaniu PISA 2015 są wyższe od średniej OECD we wszystkich trzech obszarach objętych badaniem: rozumowania w naukach przyrodniczych, czytania i interpretacji, umiejętności matematycznych – zaprezentowało MEN.
Badanie Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA - Programme for International Student Assessment) to najważniejsze i największe badanie edukacyjne na świecie. Sprawdza ono stopień przygotowania 15-latków do dalszej edukacji, wymagań rynku pracy i powodzenia w dorosłym życiu. Przeprowadzane jest cyklicznie, co trzy lata począwszy od 2000 r.
Czytanie ze zrozumieniem, rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych oraz rozumowanie w naukach przyrodniczychy to trzy umiejetności, które sprawdzanę są w każdej edycji badania.