Polregio jest zwycięzcą przetargu na nowe autobusy szynowe
Zakończył się ogłoszony kilka miesięcy temu przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego przetarg na trzy szynobusy z serii SA 136. Zwycięzcą okazał się największy polski przewoźnik regionalny – Polregio.
Szynobusy SA136 zostały wyprodukowane przez PESĘ. Są w stanie zabrać na pokład jednorazowo 300 pasażerów oraz rozpędzić się do prędkości 120 km/h. Wyposażone są w wi-fi oraz monitoring wizyjny.
- Każdy dodatkowy skład to dla nas szansa na zwiększenie komfortu podróżnych, dlatego staramy się systematycznie powiększać tabor Polregio. Nowe jednostki trafią tam, gdzie aktualnie są największe potrzeby, a w tym momencie jest to oczywiście województwo
lubuskie. Mamy nadzieję, że dodatkowe jednostki taborowe spełnią oczekiwania podróżnych. Jednocześnie cały czas ciężko pracujemy nad dalszą poprawą sytuacji w regionie – powiedział Prezes Polregio, Adam Pawlik.
Polregio zdaje sobie sprawę z niełatwej sytuacji, jaka wciąż panuje w województwie lubuskim. Dlatego też realizacja planu naprawczego w lubuskiem, wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego, stanowi dla spółki priorytet. Z tego powodu zakup nowych szynobusów jest tak ważny, by zapewnić pasażerom nie tylko większy komfort, ale przede wszystkim pewność przejazdów.
Wygrana w przetargu to ważny krok, by ten cel osiągnąć. Składy SA 136 trafią na lubuskie tory zaraz po zakończeniu przeglądów P3.2.
POLREGIO S.A. to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, z 27% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ponad 1700 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na około 1900 stacjach. W 2023 roku z usług POLREGIO skorzysta blisko 100 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.
Polecamy Życzyn. Akt dywersji
Wiadomości
Kilkadziesiąt godzin po wysadzeniu torów Tusk zapowiada posiedzenie Komitetu ds. Bezpieczeństwa Narodowego
Internauci punktują wypowiedzi Gawkowskiego po zniszczeniu torów pod Życzynem: "Oni nawet nie komunikują się między sobą w rządzie"
Tomasz Sakiewicz o tłumaczeniach ministrów Tuska ws. aktów dywersji: "Puszczali pociągi po wysadzonym torze i nie sprawdzili co na nim się dzieje"
Debata Pracodawcy Godnego Zaufania: Wzrost wynagrodzeń tak, ale w powiązaniu z rozwojem gospodarki
Artykuł sponsorowany
Karczewski w Republice: Premier zniknął w chwili kryzysu. Chaos, sprzeczne komunikaty i cisza ze strony państwa
Najnowsze
Kilkadziesiąt godzin po wysadzeniu torów Tusk zapowiada posiedzenie Komitetu ds. Bezpieczeństwa Narodowego
Żurek skazał śledztwo ws. dywersji na niepowodzenie. "Agenci mogą zapaść się pod ziemię"
Leon XIV: patrzeć na chorego tak, jak patrzy Bóg