Chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej można już zgłaszać online, a swoją tożsamość potwierdzić przy użyciu profilu zaufanego. Dotyczy to m.in. awizo oraz przechowywania paczek. Dzięki nowym rozwiązaniom Poczty Polskiej klienci mogą korzystać z jej usług bez wychodzenia z domu – czytamy na portalu tvp.info.
Od dziś Poczta Polska umożliwia korzystanie z wielu wygodnych usług. Wystarczy złożyć zlecenie przez internet lub w placówce pocztowej.
Usługi można zamówić przez wypełnienie krótkiego formularza dostępnego na stronie Poczty Polskiej. Wystarczy wybrać usługę, zalogować się do profilu zaufanego oraz wypełnić formularz zlecenia usługi. Poczta Polska na wskazany adres e-mail przekaże potwierdzenie świadczenia danej usługi.
Funkcje, które są udostępnione do realizacji online to: eINFO: awizo(bezpłatna usługa umożliwiająca otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej), Polecony do skrzynki (polega na wrzucaniu przesyłek poleconych do skrzynki na listy adresata), Dosyłanie (szczególnie dla osób, które zmieniają miejsce zamieszkania lub pobytu i chcą, aby przesyłki kierowane do nich trafiały pod nowy adres), Doręczenie na życzenie (umożliwia klientom ponowne doręczenie awizowanej przesyłki poleconej) oraz Przechowywanie (korespondencja klientów może czekać na odbiór w placówce pocztowej).
Klienci Poczty Polskiej mogli do tej pory korzystać z tych usług na żądanie lub zlecenie w placówce pocztowej. Nowa oferta ma znacznie usprawnić ten system.