Poczta Polska zachęca do korzystania z płatności bezgotówkowych. W 2020 r. klienci dokonali tam blisko 25 mln takich transakcji. Największy wzrost popularności Poczta odnotowała w przypadku płatności BLIKiem. To o 120% transakcji więcej, niż w roku 2019.
Do skorzystania z płatności BLIKiem w placówkach pocztowych wystarczy posiadanie dowolnego modelu smartfona z aplikacją mobilną swojego banku z funkcją BLIK. Dzięki niej można dokonać płatności bez posiadania przy sobie gotówki, czy karty płatniczej. BLIK jako forma płatności jest bardzo bezpiecznym i wygodnym rozwiązaniem w warunkach pandemii.
W styczniu 2021 roku liczba dokonanych transakcji wzrosła o 114 proc. w stosunku do tego samego miesiąca rok wcześniej.
- Poczta Polska promuje nowoczesne i bezpieczne sposoby płatności w placówkach pocztowych i u kurierów. Nasi klienci coraz częściej korzystają z form bezgotówkowych, opłacając w ten sposób usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe, ale przede wszystkim dokonane na pocztach zakupy - mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes Poczty Polskiej.
Wszystkie własne placówki pocztowe są wyposażone w terminale płatnicze. Powyższe usługi są świadczone bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską.