Patrycja Kotecka-Ziobro rozpoczęła pracę w Parlamencie Europejskim w grupie Europejskich Konserwatystów i Reformatorów. Jak ustalił portal wpolityce.pl, była członek zarządu Link4, a prywatnie żona Zbigniewa Ziobry będzie doradzać eurodeputowanym w zakresie politycznych kampanii Internetowych.
Patrycja Kotecka-Ziobro ukończyła studia MBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN. Jest również absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Katedry Teorii Zarządzania SGH oraz Akademii Dyplomatycznej PISM. To właśnie z dziennikarstwem związany był początek jej kariery zawodowej. Na początku Kotecka pracowała jako dziennikarka śledcza m.in. w „Super Expressie” i „Życiu Warszawy”. Za swoją pracę reporterską została wyróżniona tytułem Dziennikarki Roku. W kolejnych latach prowadziła magazyn „Reporter”, za który otrzymała nominację do nagrody w największym prestiżowym konkursie dziennikarskim - „Grand Press”. W 2006 roku rozpoczęła pracę w TVP, na początku jako współtwórczyni programów publicystycznych i koordynator projektu TVP INFO, a następnie – do 2009 roku jako wiceszefowa Agencji Informacji TVP.
Od 2016 roku Patrycja Kotecka-Ziobro pełniła funkcję dyrektora marketingu i sprzedaży online w jednym z największych towarzystw ubezpieczeniowych – Link4. W późniejszych latach zajęła w Spółce stanowisko członka zarządu. Za efektywne kampanie reklamowe Kotecka i jej zespół wielokrotnie uhonorowani zostali prestiżową statuetką Effie Awards. Pod jej kierownictwem wprowadzono także rozwiązania marketingowe, które przyniosły firmie ponad pół miliona nowych klientów, a przypis składki zwiększył się z 460 mln do ponad 1 mld zł.
W czasie, kiedy Kotecka była szefową marketingu, Link4 zostało docenione przez przedstawicieli branży ubezpieczeniowej i bankowej, przyznając spółce w 2018 roku nagrodę Lamparta w konkursie firmy Kantara za „najbardziej podziwianą kreację wizerunku marki”. W kolejnym roku prestiżowa „Pantera” trafiła do spółki dzięki wyborowi konsumentów. Pod kierownictwem Koteckiej pion marketingu Link4 zaczął korzystać z najlepszych narzędzi i kanałów przekazu takich jak Google czy portale 360 st., kładąc nacisk na Mobile First i przygotowując spersonalizowane kampanie reklamowe w oparciu o modele behawioralne oraz Big Data.
W Link4 Kotecka odpowiedzialna była również za koordynowanie projektów realizujących społeczną odpowiedzialność biznesu. Należy do nich m.in. emitowany w Internecie, w ramach kampanii marketingowej „Mamy mają moc”, program poświęcony macierzyństwu, którego oglądalność sięgała jednorazowo 1,5 mln odsłon. Z funkcji członka zarządu w Link4 Kotecka zrezygnowała w ubiegłym roku.