Dwa wielkie koncerny zamierzają uniezależnić się od reklamowych pośredników. W tym celu Orlen i PZU zmieniają dotychczasową politykę reklamy i marketingu. W przyszłości zamierzają również świadczyć usługi na rzecz innych firm i grup zakupowych.
W poniedziałek Orlen i PZU złożyły w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na powołanie spółki. Dzięki takiemu ruchowi połączą siły tworząc grupę zakupową, co z tym idzie – zaoszczędzą, bo nie będą płacić pośrednikom. No i same będą wybierać media, w których się reklamują. A finalnie stworzą konkurencję dla innych domów mediowych.
Dotychczas koncerny korzystały z usług domów mediowych, należących do globalnych grup reklamowych.
Dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej Orlenu Adam Burak uważa, że nowy podmiot pojawi się na rynku w ciągu kilku miesięcy. Nazwy nie chciał zdradzić.
Wyjaśnił, że dzięki niemu jego koncern uzyska lepsze warunki szczególnie w internecie czy prasie. I wskazał na kluczowe – z punktu widzenia Orlenu – projekty marketingowe. To Formuła 1 z Robertem Kubicą oraz ewentualny rebranding stacji paliwowych w innych krajach działalności koncernu