PKP Intercity w 2020 roku przeprowadziło największy program inwestycyjny w historii. Jednocześnie przewoźnik kolejowy podał swoje plany na 2021 r.
PKP Intercity wzmocniło park taborowy o 30 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych oraz ponad 130 zmodernizowanych wagonów.
Od początku roku do końca listopada 2020 roku spółka PKP Intercity przewiozła ponad 25 milionów pasażerów, czyli o niemal 20 milionów mniej niż w tym samym okresie 2019 roku.
W 2021 rok PKP Intercity weszło z zakontraktowanymi umowami o łącznej wartości ponad 5 miliardów złotych. Przewoźnik odebrał już prawie połowę pojazdów zaplanowanych do zakupu lub modernizacji w realizowanym programie "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji".
W 2023 roku tabor będzie w 80 procentach nowy lub zmodernizowany.
W 2021 r. ma być zakupionych 12 nowych i zmodernizowanych 14 istniejących pociągów bezprzedziałowych. Oprócz tego będzie kupionych 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizowanych blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Modernizacja obejmie również 700 wagonów. Dodatkowo zakupionych będzie 185 nowoczesnych wagonów.
W 2020 rok zrealizowano dwa kontrakty o wartości ponad miliarda złotych. Do PKP Intercity trafiło 30 najnowocześniejszych w Polsce lokomotyw elektrycznych serii EU160 Griffin, które dla przewoźnika wyprodukowała firma NEWAG z Nowego Sącza.
Nowe pojazdy prowadzą już pociągi w całej Polsce, rozwijając prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Wartość kontraktu wyniosła ponad 550 milionów złotych. Co więcej, flotę wzmocniło 125 wagonów zmodernizowanych przez bydgoskie zakłady PESA w ramach zamówienia wartego blisko 470 milionów złotych.
W 2020 roku PKP Intercity odebrało ponad 130 unowocześnionych wagonów. W ramach strategii taborowej flotę przewoźnika wzmocniło już łącznie blisko 340 wagonów po modernizacji.