PKN Orlen właśnie poinformował, że przejmuje Polska Press - jedną z największych grup wydawniczych w Polsce. To do niej należą m.in. dzienniki regionalne, takie jak "Gazeta Wrocławska" czy "Dziennik Zachodni".
Polski Koncern Naftowy Orlen to koncern paliwowo-energetyczny, lider wśród przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie środkowo-wschodniej. W obszarze działania koncernu znajduje się również produkcja polimerów oraz monomerów. W ostatnich latach Orlen zakomunikował już wiele kluczowych przejęć. Zaczęło się od fuzji z Lotosem, a następnie koncern zapowiedział przejęcia również Energi, PGNiG czy Ruchu. Teraz pora na rynek prasowy. Orlen nie ukrywa, że po przejęciu Ruchu czy stworzeniu własnego domu mediowego przejęcie Polska Press to kolejny krok do budowy "wsparcia sprzedaży oraz zarządzania danymi", ale również przygotowanie do jeszcze mocniejszego wejścia na rynek e-commerce.
- PKN Orlen przejmie 20 z 24 dzienników wydawanych przez Polska Press w Polsce - przyznaje Daniel Obajtek.
Jak państwowy gigant chce zarabiać na prasie?
-Włączenie do portfolio usług podmiotu mediowego w istotny sposób rozszerzy ofertę Grupy ORLEN w obszarze reklamy dla klientów zewnętrznych. Akwizycja grupy mediowej, oferującej usługi reklamowe w prasie drukowanej i segmencie online, przyczyni się do wygenerowania dodatkowych oszczędności z tytułu zakupu reklam - czytamy w komunikacie.
Fot: RM, KACPER PEMPEL / Reuters / Forum
Przejmujemy wydawnictwo @Polska_Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej pic.twitter.com/VarupMAz6w
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) December 7, 2020