Już 170 rodzin otrzymało od PGNiG sprzęt gospodarstwa domowego - w ten sposób Spółka wspiera mieszkańców południowo-wschodniej Polski, którzy stracili majątek w wyniku powodzi.
W piątek 17 lipca na Podkarpacie dotarł kolejny transport ze sprzętem dużego AGD, który trafi do 68 rodzin z gmin Chmielnik, Dubiecko, Hyżne, Jawornik Polski, Kańczuga (miasto i gmina), Łańcut oraz Markowa. To już druga transza pomocy dla osób, które ucierpiały w wyniku katastrofalnej powodzi, jaka dotknęła Podkarpacie pod koniec czerwca.
Żywioł, który spustoszył te tereny, zabrał wielu ludziom dorobek całego ich życia. Pomoc im jest naturalnym odruchem solidarności, ale dla PGNiG jest to szczególne zobowiązanie. Od lat prowadzimy tutaj działalność wydobywczą - poszkodowani to często nasi sąsiedzi. Dziś udowadniamy, że hasło „Jesteśmy blisko Ciebie", nie jest tylko sloganem, ale zasadą, którą kierujemy się na co dzień w duchu lokalnej odpowiedzialności biznesu - powiedział Robert Perkowski, Wiceprezes PGNiG SA ds. Operacyjnych, który przyjechał na Podkarpacie z drugim konwojem pomocy.
Południowo-wschodnia Polska to kolebka światowego przemysłu naftowego. PGNiG posiada na Podkarpaciu 28 kopalni ropy oraz gazu, a także 3 podziemne magazyny gazu ziemnego. Za eksploatację surowców odpowiada Oddział PGNiG w Sanoku, który zatrudnia blisko 1,5 tys. osób.
To już kolejna transza pomocy dla powodzian na Podkarpaciu. W ubiegłym tygodniu z poszkodowanymi rodzinami w Trzcinicy i Birczy spotkał się Jerzy Kwieciński, Prezes Zarządu PGNiG SA. Pomoc materialną otrzymało wówczas ponad 100 rodzin.
Sprzęt AGD przekazany powodzianom został zakupiony przez Fundację PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza, której fundatorem jest PGNiG SA. Pomoc poszkodowanym była koordynowana z lokalnymi władzami administracji rządowej i samorządowej.