O sprawie sprzedaży telewizji TVN pisze „Newsweek”. Okazuje się, że wielka fuzja grupy Discovery z Warner w 2022 roku nie udała się, dlatego postanowiono na taką decyzję.
„Warner Bros. Discovery w samej tylko w Europie oferuje ponad 360 różnej maści kanałów telewizyjnych, od paranauki spod szyldu Discovery, przez filmotekę HBO, po wiadomości od CNN. Ale rynek telewizji w tradycyjnym wydaniu, która przez dekady wymagała od widzów dostosowania się do rozkładu dnia, bezpowrotnie przemija. W Stanach platformy streamingowe Disneya, Netflixa czy kontrolowanego przez Warner Bros. Discovery HBO Max zagospodarowują już ponad 40 proc. czasu, jaki Amerykanie spędzają przed telewizorami”
– czytamy w tygodniku „Newsweek”.
Okazuje się, że właśnie ten powód spowodował spadek w WBD o 8 proc. w II kwartale, czyli jakieś 10 mld. dolarów.
Na to również nałożył się spór prawny WBD z NBA, która jest na najlepszej drodze do utraty praw do transmisji meczów najlepszych koszykarzy świata.
Dlatego, jak informuje „Newsweek”
„w połowie lata zarząd Warner Bros. Discovery stanął przed dylematem, co sprzedać, żeby choć na chwilę podreperować wyniki finansowe, ale jednocześnie nie przyznać się przed rynkiem, że sytuacja jest niewesoła. W grę wchodziło sprzedanie praw do przynoszących niemałe profity gier komputerowych o Harrym Potterze albo oddanie TVN, wyjątkowo zdrowego jak na tradycyjną telewizję aktywu koncernu”.
„Newsweek” dotarł do informacji, że w wysyłanych ofert do potencjalnych zainteresowanych zakupem, WBD wyceniło TVN na 8-10 mld. złotych.
Czy ktoś się skusi na zakup stacji?
Źródło: Newsweek
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.