Nowe rozwiązanie pozwoli na równomierne rozmieszczenie zamówionych miejsc w wagonach. W tym celu zmodyfikowany został algorytm przydzielania miejsc w systemie sprzedaży biletów PKP Intercity.
Teraz w pierwszej kolejności w wagonie lub pociągu rezerwowane są skrajne miejsca w kolejnych przedziałach. Po zajęciu tych miejsc dopełniane są kolejne przedziały. W efekcie podróżni będą rozmieszczani w miarę równomiernie we wszystkich wagonach.
Nowy system rezerwacji stopniowo wchodzi w życie
Nowy sposób przydzielania miejsc obowiązuje na połączenia, które są realizowane od 18 września tego roku, jednak rozwiązanie to będzie w pełni widoczne od 18 października, co ma związek z 30-dniowym okresem przedsprzedaży na przejazdy w relacjach krajowych.
Przewoźnik przypomina, że system sprzedaży PKP Intercity był w ostatnich latach wielokrotnie modyfikowany i aktualizowany. Od 5 sierpnia br. pasażerowie łatwiej mogą zwrócić lub wymienić bilety kupione w systemie e-IC. Dotychczas obowiązujące 15 minut na zakup i zwrot oraz 30 minut na wymianę biletu, zostały skrócone do 5 minut przed odjazdem pociągu. Wyjątkiem jest wciąż zwrot biletów w komunikacji międzynarodowej - wagony sypialne i z miejscami do leżenia; a także zwrotów biletów w komunikacji międzynarodowej.
Koszyk zakupowy i graficzna mapa miejsc
W maju 2019 r. wprowadzono usługę tzw. koszyka zakupowego, który umożliwia zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej, a w listopadzie 2019 r. wprowadzono w systemie zakupów on-line funkcję graficznej rezerwacji miejsc. Dzięki czemu pasażerowie elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino, Flirt i Pesa DART mają możliwość wyboru miejsc na mapie pociągu, w którym planują podróż.
Przygotowaliśmy dla Was poradnik jak bezpiecznie podróżować pociągami podczas epidemii! Zobaczcie! https://t.co/B5mAI7LQ3B @MI_GOV_PL @MAPGOVPL @PKP_SA pic.twitter.com/fDhUOC3CrT
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) May 12, 2020