Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta informują o najkrótszych terminach leczenia oraz podpowiadają, gdzie znaleźć pomoc medyczną w nagłej potrzebie, np. w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również video czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne informuje MZ.
Infolinia jest czynna 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerem 800-190-590. Infolinia TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta - funkcjonuje od 13 listopada 2018 r., od 1 września tego roku działa całodobowo. Obsługuje pacjentów z całej Polski.
Pacjenci, dzwoniąc pod numer 800-190-590, mogą uzyskać m.in. informacje, gdzie znajduje się najbliższy szpital, gdzie najszybciej otrzymają pomoc medyczną, również w nocy i dni świąteczne, gdzie jest najszybszy dostęp do wybranego świadczenia.
Warto zadzwonić na #TIP i dowiedzieć się, który świadczeniodawca daje możliwość szybszego dostępu do świadczenia! 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu pod nr. 800-190-590 @NFZ_Centrala @a_niedzielski https://t.co/cwlYZELa9y
— Ministerstwo Zdrowia (@MZ_GOV_PL) September 18, 2019
-Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania, czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, videoczat na stronie internetowej NFZ oraz obsługę pacjentów w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia. Infolinię w ciągu doby obsługuje ok. 60 konsultantów.
tys. - tyle połączeń odebrali konsultanci #TIP w ciągu 2 tygodni.
— NFZ (@NFZ_Centrala) September 18, 2019
Chcesz dowiedzieć się, gdzie znajdziesz pomoc medyczną, jak wyrobić kartę #EKUZ i skorzystać z leczenia uzdrowiskowego?
ZADZWOŃ 800 190 590@NFZ_Centrala @a_niedzielski @MZ_GOV_PL @SzumowskiLukasz pic.twitter.com/WjMrJAG60G
To początek zmian, docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, lecz także – z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.
Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierali pracownicy Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna wyłoniona w przetargu – Call Center Inter Galactica (CCIG) z Wrocławia.
Czytaj także:
"Gdy gaśnie w nas płomień". Syndrom wypalenia zawodowego chorobą cywilizacyjną naszych czasów
Kolejne drwiny ze strony sympatyków Koalicji Obywatelskiej. Za cel obrano... chorych psychicznie