"Wypowiedź pana Marszałka jest całkowicie nieprawdziwa oraz krzywdząca. Social Changes sp. z o.o. od wielu lat działa na rynku badań opinii publicznej. Została założona w 2014 r. i od tego czasu wykonała liczne usługi dla rozmaitych podmiotów. Jedynie w samym 2019 roku zrealizowała aż 38 sondaży. Warto chociażby zauważyć, że prognozy dotyczące wyników ostatnich wyborów do Sejmu oraz Senatu należały do jednych z najbardziej zbliżonych do rzeczywistego ich rezultatu" - piszą przedstawiciele sondażowni, którą marszałek Senatu Tomasz Grodzki nazwał "fajkowa".
W środowym wydaniu programu "Kropka nad i" zapytano marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego o badanie przeprowadzone przez sondażownię Social Changes. Na pytanie: "Czy wierzy Pani/Pan w to, że Tomasz Grodzki przyjmował łapówki w czasach, gdy pracował jako chirurg oraz pełnił funkcję ordynatora i dyrektora szpitala Szczecin-Zdunowo?", 51 proc. ankietowanych odpowiedziało pozytywnie. 31 proc. badanych nie wierzyło, że marszałek Grodzki brał łapówki, a 18 proc. nie miało zdania na ten temat.
Tomasz Grodzki komentując sondaż, powiedział, że "to jest fejkowa sondażownia, która od 2014 r. wykonała dwa sondaże, zapewne sztuczne i na zamówienie". Z taką oceną nie zgadza się Social Changes.
"W dniu 8 stycznia 2020 r. w programie pod tytułem „Kropka nad i” Marszałek Senatu RP prof. Tomasz Grodzki, komentując wyniki badania opinii publicznej w sprawie dotyczącej jego osoby, stwierdził, że spółka Social Changes sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: „to jest fejkowa sondażownia, która od 2014 roku wykonała dwa sondaże, zapewne sztuczne i na zamówienie”.
Wypowiedź pana Marszałka jest całkowicie nieprawdziwa oraz krzywdząca. Social Changes sp. z o.o. od wielu lat działa na rynku badań opinii publicznej. Została założona w 2014 r. i od tego czasu wykonała liczne usługi dla rozmaitych podmiotów. Jedynie w samym 2019 roku zrealizowała aż 38 sondaży. Warto chociażby zauważyć, że prognozy dotyczące wyników ostatnich wyborów do Sejmu oraz Senatu należały do jednych z najbardziej zbliżonych do rzeczywistego ich rezultatu.
Wykonując poszczególne zlecenia, Social Changes za każdym razem przykłada szczególną uwagę do rzetelności przeprowadzanych badań. Jakiekolwiek manipulacje w tym zakresie spółka uznaje za niedopuszczalne z punktu widzenia etyki zawodowej i sprzeczne z jej podstawowymi zasadami.
Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że wypowiedź pana Marszałka stanowiła naruszenie dobra osobistego spółki w postaci jej dobrego imienia, w związku z czym podjęto już kroki prawne w sprawie. Social Changes pragnie jednak podkreślić, że liczy na polubowne rozwiązanie zaistniałej sytuacji, które doprowadzi do usunięcia skutków zaistniałego naruszenia bez konieczności wejścia na drogę sądową".