Przejdź do treści
20:40 Trzęsienie ziemi o magnitudzie 5,22 nawiedziło centralny Iran
Wydarzenie W najbliższą niedzielę (22 czerwca) o g. 13:00 w Amfiteatrze przy Zamku w Pułtusku otwarte spotkanie pod hasłem "Wygrała Polska" z prezydentem-elektem Karolem Nawrockim i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim
NBP NBP informuje: Prof. Adam Glapiński, Prezes NBP: „Polska ma już 509 ton złota – więcej niż Europejski Bank Centralny! To dowód na skuteczną strategię, która wzmacnia wiarygodność Polski i buduje bezpieczeństwo finansowe obywateli"
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!

Maciej Wilk ujawnia. Chcą zaorać projekt CPK

Źródło: x.com/@CPK_PL

Prezes Stowarzyszenia "Tak dla CPK" Maciej Wilk jest jedną z osób, które z pełnym poświęceniem walczą o Centralny Port Komunikacyjny. Ostatnio opublikował szczegóły dokumentu "Program inwestycyjny CPK Etap II 2024-2032", który jest kolosalnym zagrożeniem dla projektu.

"Tak ogromna inwestycja jest jednym z kluczy, żeby Polska rozwijała się dynamicznie i mogła aspirować do grupy najbardziej zaawansowanych gospodarek na świecie" - twierdził niedawno Wilk w rozmowie z money.pl. Teraz na platformie X zamieścił kuriozalny raport, który wyszedł spod ręki Macieja Laska.

"Dotarliśmy do nieopublikowanego dokumentu, który stanowi sygnowaną przez Macieja Laska aktualizację programu wieloletniego, przyjętego jeszcze w 2023. Jest FATALNIE" - alarmuje Wilk, ekspert ds. transportu lotniczego, szef "Tak dla CPK".

"PROGRAM INWESTYCYJNY CPK to podstawowy dokument rządowy ustanawiający ramy finansowe i warunki realizacji zamierzeń rządu RP w zakresie projektu. Niniejszy dokument stanowić będzie załącznik do planowanej do uchwalenia jeszcze w tym roku UCHWAŁY RADY MINISTRÓW zmieniającej poprzednią uchwałę z 2023. Jest to zatem dokument o znaczeniu fundamentalnym, gdyż stanowi rozpisany w szczegółach zbiór wszystkich planów i zamierzeń rządu w przedmiotowej sprawie. W momencie jego publikacji w Monitorze Polskim zakończy się etap DYSKUSJI I DOMYSŁÓW, a otrzymamy jasno określoną wizję dalszego prowadzenia projektu, wraz z konkretnym harmonogramem i kosztorysem Na bazie lektury dokumentu uzyskujemy smutny obraz tzw. UREALNIENIA PROJEKTU pod wodzą Panów Macieja Laska i Piotra Malepszaka" - wyjaśnia Wilk.

Później dodaje, że to "długa lista ZAPRZEPASZCZONYCH SZANS", a także zwraca uwagę na niezwykle istotny fakt - że propozycja została ukryta przed opinią publiczną.

"Zwracamy uwagę na NIETRANSPARENTNY i niezgodny z zasadą jawności działania władz publicznych sposób procedowania dokumentu przez Macieja Laska. Pomimo przygotowania Nowego Programu w SIERPNIU 2024, nie został on do tej pory NIGDZIE opublikowany. Spółka CPK szeroko chwali się na łamach swoich kanałów internetowych m. in. licznymi wyjazdami studyjnymi członków zarządu, a konsekwentnie nie publikuje aktualizacji kluczowego dokumentu, który leży gotowy w szufladzie od wielu miesięcy. Projekt dokumentu NIE WIDNIEJE również na stronach BIP Pełnomocnika Rządu ani Spółki jako informacja publiczna" - wskazuje Wilk.

"Dokument potwierdza plan zwlekania z oddaniem lotniska CPK do użytku aż do końca 2032. Tymczasem wciąż możliwe jest zakończenie budowy do końca 2030 – trzeba jednak np. wystąpić o decyzję lokalizacyjną z rygorem NATYCHMIASTOWEJ WYKONALNOŚĆI. Tymczasem Pan Minister Lasek ze sobie znanych tylko powodów zamierza przez cały najbliższy ROK oczekiwać na uprawomocnienie się decyzji lokalizacyjnej, co blokuje możliwość występowania z wnioskiem o pozwolenie na budowę. Tracimy cenne 12 miesięcy, bo Pan Minister obawia się nadepnąć na odcisk kilku lokalnym latyfundystom, posiadającym nieruchomości w gminach Baranów, Teresin i Wiskitki, CAŁKOWITYM PRZYPADKIEM powiązanych z PSL" - pisze prezes Stowarzyszenia "Tak dla CPK" .

Wilk zaznacza, że projekt Laska jest gorszy pod każdym względem od pierwowzoru.

"Ogółem na skutek tego całego pseudo UREALNIENIA uzyskujemy program 24 mld zł (132 zamiast 155 mld PLN, -15 proc.), z czego gros oszczędności to rezygnacja projektów okołolotniskowych i wyłączenie poza nawias kosztów zakupu taboru KDP. Uzyskujemy za to projekt POD KAŻDYM WZGLĘDEM GORSZY, mniej ambitny i gorzej adresujący potrzeby rozwojowe Polski, czasem idący dodatkowe w poprzek europejskim trendom, takim jak wspieranie intermodalności transportu czy zastępowanie krótkich połączeń lotniczych transportem kolejowym (przykład: odcięcie CPK od południa kraju na skutek wycięcia 13-kilometrowego odcinka torów)" - czytamy w podsumowaniu.

Źródło: x.com

Wiadomości

Seria uderzeń Izraela. Minister Obrony ostrzega Hezbollah

Wpadka ambasadora, ujawnia ogromne straty Rosji w Ukrainie

Szykują Hagię Sophię na trzęsienie ziemi

Japonia publikuje trasy chińskich lotniskowców

Irański atak zniszczył laboratoria w izraelskim Instytucie Weizmanna

Trump: NATO będzie musiało poradzić sobie z Hiszpanią

Leniwa lasagne – prosty przepis na smaczny i szybki obiad

Władze Iranu ostrzegły obywateli przed skutkami zdrady

Politycy od Tuska lajkują fejkowe konto nowego rzecznika rządu, na którym obrażani są wyborcy PiS

Burzliwa „Agora Klarenbacha”! Dyskusja o wyborach i zagrywkach władzy

Wiemy, co odróżnia Warszawę od innych stolic europejskich

Polska rozgromiła Niemcy 3:0 w Lidze Narodów. Stysiak i Korneluk nie do zatrzymania

Unia Europejska zatwierdziła polski Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności

Tarczyński w Republice: „Nie martwcie się. Nie ukradną nam wyborów”

Internauci byli bezlitośni dla Szłapki: nowy rzecznik rządu zaczął urzędowanie od kłamstw

Najnowsze

Seria uderzeń Izraela. Minister Obrony ostrzega Hezbollah

Irański atak zniszczył laboratoria w izraelskim Instytucie Weizmanna

Trump: NATO będzie musiało poradzić sobie z Hiszpanią

Leniwa lasagne – prosty przepis na smaczny i szybki obiad

Władze Iranu ostrzegły obywateli przed skutkami zdrady

Wpadka ambasadora, ujawnia ogromne straty Rosji w Ukrainie

Szykują Hagię Sophię na trzęsienie ziemi

Japonia publikuje trasy chińskich lotniskowców