– W 14 360 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka w środę była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 99,4 proc. szkół podstawowych. W 15 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 68 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w środę pracowały 15 184 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,2 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 38 przedszkoli, a 78 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan ze środy z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W poniedziałek po feriach zimowych uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych wrócili do nauki stacjonarnej. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, tak jak przed feriami, kontynuują naukę zdalną. Mają zajęcia stacjonarne zawieszone do 31 stycznia.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. W przedszkolach publicznych nie ma też ferii.
Wznowiona nauka stacjonarna w klasach I-III szkół podstawowych, podobnie jak w przedszkolach, odbywa się w reżimie sanitarnym. Jak zapewnia MEiN, sytuacja w placówkach jest monitorowana.
W poniedziałek, jak informowało ministerstwo, w 14 383 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym (tj. w 99,6 proc. szkół podstawowych). W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
We wtorek w 14 372 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym (tj. w 99,5 proc. szkół podstawowych). W 16 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 55 w trybie mieszanym.
We środę, w stosunku do wtorku, liczba szkół podstawowych, gdzie prowadzona była nauka zdalna zmalała o jedną, a z nauczaniem w trybie mieszanym wzrosła o 13.
W środę, w stosunku do wtorku, zmieniła się też liczba liczba przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego pracujących w trybie innym niż stacjonarny. Liczba pracujących zdalnie zwiększyła się o 10, a pracujących w trybie mieszanym wzrosła o 14.
W poniedziałek w trybie stacjonarnym działały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
We wtorek w trybie stacjonarnym pracowało 15 208 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,4 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 64 w trybie mieszanym.