99,1 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego pracowało we wtorek w trybie stacjonarnym – poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki, powołując się na dane od kuratorów.
Stacjonarnie we wtorek pracowało 15 296 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,1 proc. wszystkich. 9 przedszkoli pracowało zdalnie, a 130 w trybie mieszanym.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne. Jego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się wirusa.
Dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.
W poniedziałek stacjonarnie pracowało 15 225 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 98,6 proc. wszystkich. 15 przedszkoli pracowało zdalnie, a 195 w trybie mieszanym.
Dwa tygodnie temu we wtorek, 14 grudnia, stacjonarnie pracowało 14 685 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowiło 95,1 proc. wszystkich. 62 przedszkola pracowały zdalnie, a 688 w trybie mieszanym.