Lokomotywa na wodór jeszcze w tym roku. Trafi do Orlen Koltrans
Bydgoska Pesa w 2021 r. zbuduje lokomotywę na wodór. Pojazd jest już obecnie w fazie budowy. Je jego uruchomienie ma nastąpić latem.
Realizacja projektu lokomotywy z napędem wodorowym, powstającej w Pesie Bydgoszcz jest zaawansowana już w 70 procentach.
- Trwają prace związane z zabudową konstrukcji, do naszych zakładów w Bydgoszczy dotarły również kluczowe komponenty, w tym ogniwa wodorowe. Premiera lokomotywy wodorowej Pesa odbędzie się we wrześniu podczas tegorocznych Targów Kolejowych Trako. Lokomotywa wodorowa Pesa powstaje na bazie lokomotywy manewrowej SM42. Jest realizowana we współpracy z PKN Orlen i Orlen Koltrans. Pesa pozyskała również wielu partnerów technologicznych wspierających ten projekt, m.in. ABB i TSA - poinformował prezes Pesy Krzysztof Zdziarski.
Bydgoska Pesa współpracuje przy projekcie z PKN Orlen. To właśnie on ma być pierwszym klientem. Prace nad lokomotywą na wodór w Pesie rozpoczęły się około dwa lata temu.
Lokomotywa na wodór będzie miała zachowaną pierwotną charakterystykę trakcyjną. To znaczy, że będzie mogła ciągnąć składy nawet do 3200 ton.
Lokomotywa SM42 6Dn będzie manewrową lokomotywą 4–osiową z silnikami trakcyjnymi o mocy 4x180kW. Przeznaczona będzie głównie na polski rynek. Zastosowane przy jej budowie rozwiązania konstrukcyjne uwzględniają specyficzne warunki polskiej infrastruktury kolejowej.