Lidl reaguje na nasz materiał "Doszło do masowych okrucieństw wobec zwierząt". Firma potępia takie praktyki
Poniżej publikujemy odpowiedź Lidl Polska na nasz wstrząsający materiał.
"Lidl stanowczo sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt. Ukazane na nagraniach cierpienie jest dla nas szokujące i nie do przyjęcia.
Natychmiast skontaktowaliśmy się z naszym dostawcą, który potwierdził, że zakończył współpracę biznesową z opisaną hodowlą świń już w 2022 roku, w związku z utraceniem przez nią certyfikatu świadczącego o dobrostanie zwierząt w lipcu 2022 r. Ostatnia dostawa produktów z przedmiotowej hodowli do naszego dostawcy miała miejsce pod koniec września 2022 r. Nasz dostawca potwierdził również, że żaden z jego dostawców nie pozyskiwał zwierząt i/lub mięsa z opisywanej w artykule hodowli.
Zgodnie z pozyskanymi przez nas informacjami należy wykluczyć, że wieprzowina z opisanej hodowli świń była wykorzystywana w artykułach pochodzących z firmy Campofrio od października 2022 r.
Lidl jest świadomy swojej odpowiedzialności. Wszędzie tam, gdzie nasze działania mają wpływ na ludzi, zwierzęta i środowisko, chcemy wykorzystać nasze możliwości i wprowadzać pozytywne zmiany. Lidl od lat angażuje się w dalszy rozwój standardów w zakresie dobrostanu zwierząt i nadal będzie to robić. Jako rzetelny partner pragniemy stale polepszać warunki hodowli. Wyraźnie widzimy potrzebę transformacji tego obszaru i będziemy w dalszym ciągu intensywnie pracować nad projektowaniem naszego asortymentu we współpracy z naszymi partnerami i dostawcami w całym łańcuchu dostaw – z myślą o potrzebach klientów. Wszyscy dostawcy świeżego mięsa i drobiu marki własnej Lidl Polska posiadają certyfikaty International Featured Standard (IFS) lub British Retail Consortium (BRC).
W naszych politykach zakupowych opisujemy specyfikacje, cele i konkretne wytyczne dla zakupu produktów pochodzenia zwierzęcego dla wszystkich naszych marek własnych".
Aleksandra Robaszkiewicz
Lidl Polska