Poniżej publikujemy odpowiedź Lidl Polska na nasz wstrząsający materiał.
"Lidl stanowczo sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt. Ukazane na nagraniach cierpienie jest dla nas szokujące i nie do przyjęcia.
Natychmiast skontaktowaliśmy się z naszym dostawcą, który potwierdził, że zakończył współpracę biznesową z opisaną hodowlą świń już w 2022 roku, w związku z utraceniem przez nią certyfikatu świadczącego o dobrostanie zwierząt w lipcu 2022 r. Ostatnia dostawa produktów z przedmiotowej hodowli do naszego dostawcy miała miejsce pod koniec września 2022 r. Nasz dostawca potwierdził również, że żaden z jego dostawców nie pozyskiwał zwierząt i/lub mięsa z opisywanej w artykule hodowli.
Zgodnie z pozyskanymi przez nas informacjami należy wykluczyć, że wieprzowina z opisanej hodowli świń była wykorzystywana w artykułach pochodzących z firmy Campofrio od października 2022 r.
Lidl jest świadomy swojej odpowiedzialności. Wszędzie tam, gdzie nasze działania mają wpływ na ludzi, zwierzęta i środowisko, chcemy wykorzystać nasze możliwości i wprowadzać pozytywne zmiany. Lidl od lat angażuje się w dalszy rozwój standardów w zakresie dobrostanu zwierząt i nadal będzie to robić. Jako rzetelny partner pragniemy stale polepszać warunki hodowli. Wyraźnie widzimy potrzebę transformacji tego obszaru i będziemy w dalszym ciągu intensywnie pracować nad projektowaniem naszego asortymentu we współpracy z naszymi partnerami i dostawcami w całym łańcuchu dostaw – z myślą o potrzebach klientów. Wszyscy dostawcy świeżego mięsa i drobiu marki własnej Lidl Polska posiadają certyfikaty International Featured Standard (IFS) lub British Retail Consortium (BRC).
W naszych politykach zakupowych opisujemy specyfikacje, cele i konkretne wytyczne dla zakupu produktów pochodzenia zwierzęcego dla wszystkich naszych marek własnych".
Aleksandra Robaszkiewicz
Lidl Polska