Ekipy budowlane przekopały dziś na wylot podziemny przejazd pod wzgórzem w Batowicach. Wynosi 500 metrów. W sumie na całej trasie o długości ok. 12,5 km powstają trzy tego typu obiekty.
Tunele budowane są metodą odkrywkową - najpierw wykonywane są ściany i strop, a potem wybierana ziemia. W obiekcie w Batowicach – poinformowała GDDKiA.
Według zapowiedzi szefa krakowskiego oddziału rządowej agencji drogowej Tomasz Pałasińskiego, zaawansowanie prac na budowie POK przekroczyło 50 proc. Zgodnie z planami inwestycja ma być oddawana do użytku etapami w 2023 i 2024 roku.
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 przebiegającej na terenie miasta i gmin Zielonki oraz Wielka Wieś trwa od lipca 2020 r. Kontrakt na zadanie jest realizowany w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Umowa z wykonawcą, konsorcjum firm - tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź - została podpisana w listopadzie 2018 r.
W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa S52 długości ok. 12,5 km na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. Na trasie zaplanowano węzły drogowe: Modlnica, Zielonki, Węgrzce, Batowice.
Nowy odcinek S52 połączy szystkie wyloty dróg krajowych (DK 79 i 94) po północnej stronie miasta z A4 i S7. Usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów), bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto.
Łączny koszt zadania, wraz z nadzorem i wykupem gruntów wynosi 1,671 mld zł, z czego 680 mln zł stanowi unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W oknie poniżej nagranie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.