Niemal półtysiąca ultranowoczesnych wagonów zakupi PKP Intercity. Spółka ogłosiła dziś przetarg w ramach którego chce wzmocnić swoją flotę. Zmieni się nie tylko design ale przede wszystkim wszelkie udogodnienia. Do 2030 roku firma w nowy tabor zainwestowała już 7 mld złotych. Do 2030 r. kwota ta ma sięgnąć 27 mld zł. Ogłoszone dziś zamówienie jest największym tego typu w historii kolejowej firmy.
W ramach ogłoszonego w piątek przetargu zakupione zostaną nowoczesne wagony różnego typu dostosowane do odbiorców z różnymi potrzebami, m.in. rodzin z dziećmi oraz osób niepełnosprawnych. Pasażerowie skorzystają m.in. z WiFi, systemu indywidualnego oświetlenia, gniazd elektrycznych i USB.
26 wagonów dzienno-nocnych
38 wagonów restauracyjnych
38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową
40 wagonów przedziałowych 2. klasy
80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy
"Polska kolej musi być silna i konkurencyjna oraz na powrót odzyskać zaufanie Polaków. Tak się dzieje poprzez duże inwestycje na kolei", podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Nowe jednostki docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy:
Warszawa – Poznań – Berlin
Warszawa – Poznań – Szczecin
Gdynia – Warszawa – Katowice – Bohumin – Wiedeń
Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin
Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin
Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga
Kraków/Wrocław – Bohumin – Wiedeń