– Powinniśmy komunikować się z obywatelami w sposób przyjazny. W tym celu uruchamiamy dzisiaj „Projekt Obywatel” – poinformowała na konferencji prasowej Ewa Kopacz.
Szefowa rządu tłumaczyła, że nowa inicjatywa składa się z trzech części: portalu obywatel.gov.pl, specjalnej infolinii oraz podręcznika dla urzędników.
– Chcemy, aby prosta i życzliwa komunikacja była standardem nie tylko na jednej stronie internetowej, ale a w każdym budynku, w którym wisi nasze godło – oświadczyła Kopacz.
– Komunikacja może być przyjazna. Dziś uruchamiamy projekt i chcemy, aby składał się z trzech części. Bo jak państwo wiecie, nasi urzędnicy to normalni ludzie. Kiedy siadają z rodzinami przy stole, nie mówią "w dniu dzisiejszym", ale "dzisiaj" – dodała.
Premier podkreśliła że, w serwisie obywatel.gov.pl, znajduje się 101 kart opisujących najpopularniejsze usługi administracji publicznej. Jak dodała, pod numerem 222 500 115 rusza dziś specjalna infolinia dla obywateli.