Klub Jagielloński: Media na państwowym garnuszku

Upublicznijmy wiedzę na temat wydatków instytucji publicznych na reklamę – apeluje Paweł Grzegorczyk, redaktor naczelny portalu jagiellonski24.pl. Stowarzyszenie sprawdziło do jakich koncernów medialnych trafiły ministerialne środki na różnego rodzaju komunikaty i ogłoszenia.
Autor raportu wylicza, że w latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę ponad 260 mln złotych. „To dwa razy więcej niż wszystkie ministerstwa w poprzednim odstępie czasowym. Zdecydowanie największym budżetem na cele promocyjne dysponuje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, które na ogłoszenia i komunikaty przeznaczyło aż 137 mln złotych” – pisze Gregorczyk.
Do jakich koncernów medialnych trafiły ministerialne środki na reklamę. Cały raport: https://t.co/ePKiSDAU3p pic.twitter.com/8ehPES4L6x
— jagielloński24 (@jagiellonski24) December 5, 2015
Dziennikarz dodaje, że najwięcej środków trafiło do Telewizji Polskiej (49 mln złotych). Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN (13,8 mln złotych) i Polsat (8,5 mln złotych). Z kolei w prasie niekwestionowanym liderem jest koncern Agora, który otrzymał prawie 5 mln złotych. Druga jest spółka Gremi Bussines Communication (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”), która zainkasowała 3,5 mln zł. Trzecie miejsce zajął niemiecko - szwajcarski Axel Springer (wydawca m.in. „Faktu” i „Newsweeka”) z 3,2 mln zł.
Gregorczyk podkreśla, że takie tytuły prasowe jak „Gazeta Wyborcza” bez wsparcia państwowych podmiotów, będą miały problem z przetrwaniem na rynku medialnym.
Polecamy Poranek Radia
Wiadomości
Za dwa tygodnie rewolucja w sklepach. Ministerstwo wyjaśnia: kaucja będzie osobną pozycją na paragonie
Co prawnik spółki wynajmującej powierzchnie rządowego Funduszu pisał do dziennikarza śledczego Republiki?
Najnowsze

Lewica nie reaguje na skandaliczne zachowanie swojego polityka

Za dwa tygodnie rewolucja w sklepach. Ministerstwo wyjaśnia: kaucja będzie osobną pozycją na paragonie

Żerko: Rząd chce sparaliżować prace prezydenckiego Biura Bezpieczeństwa Narodowego
