Upublicznijmy wiedzę na temat wydatków instytucji publicznych na reklamę – apeluje Paweł Grzegorczyk, redaktor naczelny portalu jagiellonski24.pl. Stowarzyszenie sprawdziło do jakich koncernów medialnych trafiły ministerialne środki na różnego rodzaju komunikaty i ogłoszenia.
Autor raportu wylicza, że w latach 2010-2014 dwanaście ministerstw wydało na reklamę ponad 260 mln złotych. „To dwa razy więcej niż wszystkie ministerstwa w poprzednim odstępie czasowym. Zdecydowanie największym budżetem na cele promocyjne dysponuje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, które na ogłoszenia i komunikaty przeznaczyło aż 137 mln złotych” – pisze Gregorczyk.
Do jakich koncernów medialnych trafiły ministerialne środki na reklamę. Cały raport: https://t.co/ePKiSDAU3p pic.twitter.com/8ehPES4L6x
— jagielloński24 (@jagiellonski24) December 5, 2015
Dziennikarz dodaje, że najwięcej środków trafiło do Telewizji Polskiej (49 mln złotych). Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN (13,8 mln złotych) i Polsat (8,5 mln złotych). Z kolei w prasie niekwestionowanym liderem jest koncern Agora, który otrzymał prawie 5 mln złotych. Druga jest spółka Gremi Bussines Communication (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”), która zainkasowała 3,5 mln zł. Trzecie miejsce zajął niemiecko - szwajcarski Axel Springer (wydawca m.in. „Faktu” i „Newsweeka”) z 3,2 mln zł.
Gregorczyk podkreśla, że takie tytuły prasowe jak „Gazeta Wyborcza” bez wsparcia państwowych podmiotów, będą miały problem z przetrwaniem na rynku medialnym.