„Rzecznicy. Na Każdy temat” to książka zrywająca medialną kurtynę, ukazująca kulisy działania mechanizmów politycznych i medialnych. To nie tylko ciekawe źródło wiedzy dla wszystkich rzeczników prasowych, ale przede wszystkim masa ciekawostek politycznej kuchni ostatnich 25 lat
„Rzecznicy” to sześć wywiadów z rzecznikami prasowymi najważniejszych osób w państwie. Rozmowy szczerze, ukazujący polityczną kuchnię zawiązywania relacji polityków z mediami i odwrotnie. I tak oto Jakub Jałowiczor dokonał subiektywnego, jednak wielce interesującego doboru rozmówców. O kulisach pracy rzecznika opowiadają: Michał Rachoń, Aleksandra Jakubowska, Jarosław Sellin, Jan Dziedziczak, Małgorzata Niezabitowska oraz Maciej Łopiński.
Każda z rozmów jest odrębną historią relacjonowaną przez rzeczników prasowych najważniejszych polityków w państwie. Rozmówcy Jałowiczora opowiadają o rządowych kryzysach, problemach i aferach.
I tak oto Michał Rachoń, jako były rzecznik ministra spraw wewnętrznych i administracji Janusza Kaczmarka, opowiada, czego nauczył się od pracownika ligi NBA i wyjaśnia, dlaczego rzecznicy kłamią. Aleksandra Jakubowska, rzecznik rządu Józefa Oleksego i później Włodzimierza Cimoszewicza, opowiada o kłopotach rządu po wybuchu tzw. afery Olina. Jarosław Sellin mówi o pracy z rządem Jerzego Buzka oraz o wykorzystywaniu ówczesnych narzędzi PR-owskich. Jan Dziedziczak, wyjaśnia jak to jest zostać rzecznikiem rządu nie ukończywszy jeszcze 25 lat. Małgorzata Niezabitowska ujawnia szczegóły swojej współpracy z Tadeuszem Mazowieckim w epoce „jednej telewizji i jednej gazety”, a także mówi o kłopotach pierwszego niekomunistycznego rządu. Natomiast Maciej Łopiński wyjaśnia, czym jest mierzenie się rzecznika prezydenta z nieprzychylnymi mediami.
„Rzecznicy” to książka zrywająca medialną kurtynę, ukazująca kulisy działania mechanizmów politycznych i medialnych. To nie tylko ciekawe źródło wiedzy dla wszystkich rzeczników prasowych – bowiem najlepsza nauka to ta z cudzego doświadczenia – ale przede wszystkim masa ciekawostek politycznej kuchni ostatnich 25 lat.
Sam autor, dziennikarz i publicysta, znany z łam wielu ogólnopolskich gazet, podszedł do tematu z godną podziwu pieczołowitością. Wykształcenie – jest absolwentem Instytutu Nauk Politycznych UW ze specjalnością marketing polityczny – oraz wykonywany zawód pozwalają mu na sprawne poruszanie się na styku polityki, dziennikarstwa oraz marketingu politycznego.
Książka godna polecenia wszystkim tym, których interesują kulisy polityki oraz rywalizacja o kreowanie medialnego przekazu. Warto.
Książka już w sprzedaży nakładem Wydawnictwa Słowa i Myśli.
Najnowsze
Gwiazda NBA LeBron James zawiesza konta w mediach społecznościowych
Ponad 800 osób może zostać zwolnionych w Raciborzu. Rafako dziś podjęło decyzję!
Mocne. Gembicka zgłasza wniosek o przebadanie Kołodziejczaka na obecność substancji psychoaktywnych
Szef SEC zrezygnował, rynek kryptowalut wystrzelił w górę!