– Jacek Bartosiak będzie prezesem spółki odpowiedzialnej za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) – podał dziś w Katowicach wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Mikołaj Wild.
– Liderem naszego projektu będzie Jacek Bartosiak – powiedział Wild podczas kongresu Impact mobility rEVolution'18 w Katowicach.
Dodał też, że Bartosiak należy do zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Wskazał, że to również znany specjalista geopolityki.
– Jako członek zespołu doradczego miał swój ogromny udział w przygotowaniu i opracowaniu wizji i misji CPK. Ten jego udział był tak znaczny, że jesteśmy spokojni o wyzwania, przed jakimi ten projekt stoi. Jesteśmy pewni, że (Bartosiak) stawi im czoła z sukcesem – zapewnił Wild.
Min. Adamczyk: CPK będzie komunikacyjnym sercem Polski i tej części Europy
W tej chwili nie dyskutujemy o zasadności tej inwestycji. Dynamiczny rozwój ruchu lotniczego sam ją uzasadnia – oświadczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk otwierając w Warszawie Kongres Rynku Lotniczego. – Za dziewięć lat LOT wypełnić większą część podstawowej pojemności CPK, wynoszącej 45 mln pasażerów rocznie – zadeklarował podczas obrad wiceprezes firmy, Michał Fijoł.
– W tej chwili nie dyskutujemy o zasadności tej inwestycji. Dynamiczny rozwój ruchu lotniczego sam ją uzasadnia – mówił szef resortu infrastruktury, otwierając Kongres. To nie znaczy jednak, że dyskusja wokół projektu jest już bezprzedmiotowa.
– Nie możemy zapominać o wyzwaniu, jakim jest jakość życia osób mieszkających w pobliżu lotnisk, na drogach dolotowych, a także kwestie ekologiczne – wskazał Adamczyk.
– Centralny Port Komunikacyjny jest koniecznością z punktu widzenia dalszego rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT – wskazywał wiceprezes przewoźnika Michał Fijoł.
– My już jakiś czas temu przy naszych planach rozwojowych, wiedzieliśmy, że Okęcie będzie dla nas za małe. Już nie dyskutujemy o tym, „czy” CPK powstanie, tylko „jak” i „kiedy”. I jestem bardzo wdzięczny ministrowi Adamczykowi, że jasno ukierunkował dyskusję w ten sposób – mówił Fijoł.
– Za dziewięć lat LOT będzie absolutnie gotowy do tego, żeby wypełnić większą część CPK, z jego podstawową pojemnością na poziomie 45 mln pasażerów rocznie – dodał wiceprezes, odpowiedzialny w PLL LOT za sprawy handlowe.
Fijoł przypomniał, że jego firma już teraz dynamicznie się rozwija. W 2015 r. LOT miał 3 mld zł obrotu. W 2018 r. wzrosły one dwukrotnie. Trzy lata temu linie lotnicze przewiozły ponad 4 mln pasażerów. W myśl założeń, w tym roku może to być ponad 9 mln. Wiceprezes LOT dodał, że w 2015 r. przewoźnik obsługiwał 42 trasy, w tej chwili jest ich 101.
Centralny Port Komunikacyjny ma powstać do 2027 r. na terenie gminy Baranów, ok. 40 km od Warszawy. Nowe lotnisko będzie mogło obsłużyć 45 mln pasażerów, będzie istniała możliwość zwiększenia przepustowości do 100 mln.