Przejdź do treści

Gerardo Olivares o badaniach National Institute for Aviation Research ws. katastrofy w Smoleńsku

Źródło: Telewizja Republika

W dzisiejszym odcinku 10.04 FAKTY Gerardo Olivares – dyrektor wydziału techniki komputerowej, National Institute for Aviation Research starał się przybliżyć widzom badania, które są przeprowadzane przez National Institute for Aviation Research od strony technicznej. – W przypadku Tupolewa chcemy stworzyć model i dokonać symulacji opisanych w rosyjskim raporcie. Wtedy będziemy wiedzieć czy samolot powinien połamać się na dwie, trzy, cztery, czy może piętnaście części – mówił Olivares.

W poprzednim odcinku profesor Binienda wskazał jak w samolocie TU-154M były rozmieszone ładunki wybuchowe.

ZOBACZ TUTAJ >>>

Naukowcy z National Institute For Aviation Research z uniwersytetu stanowego w Wichita w Kansas rozpoczęli pracę w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim nad stworzeniem wirtualnego modelu Tu-154M. Prace, prowadzone m.in. wewnątrz bliźniaczego Tupolewa nr 102, będą miały fundamentalny wpływ na kontynuowane przez podkomisję smoleńską badania katastrofy z 10 kwietnia 2010 r. W programie "10/04/2010 fakty" prof. Wiesław Binienda wskazuje nam miejsca, gdzie zostały podłożone ładunki wybuchowe w Tupolewie. Takie informacje tylko u nas! ZOBACZ!

– Wykonujemy podczas naszych badań na przykład symulację katastrofy smoleńskiej. Udało na m się odtworzyć rekonstrukcję maszyny i jej uszkodzeń. Kolejne badanie to co pytanie co stanie się za maszyną podczas wypadku. W przypadku Tupolewa chcemy stworzyć model i dokonać symulacji opisanych w rosyjskim raporcie. Wtedy będziemy wiedzieć czy samolot powinien połamać się na dwie, trzy, cztery, czy może piętnaście części. Utworzyliśmy obraz części, które zostaną przetworzone w model na komputerze. Oprócz wymiarów odnotowujemy również wagę poszczególnych fragmentów - mówił Olivares.

Usunięto obraz.

– Samolot uderzył w ziemię w pozycji odwrotnej, dlatego też tak właśnie przeprowadzamy nasze badania. Przyjrzeliśmy się kilkudziesięciu różnym wypadkom. Staramy się odpowiedzieć na wszelkie pytania co stało się w Smoleńsku. Tworzymy bazę danych do przeprowadzania dalszych badań - dodał. 

– Na zdjęciach widzieliśmy drzwi samolotu wbite w ziemię. Obliczyliśmy ile potrzeba do tego energii. Okazało się, że aby drzwi były w takim stanie jak na zdjęciach musiałyby poruszać się z prędkością 100 m/s – czyli dużo szybciej niż wynosiła pionowa prędkość samolotu opublikowana w raporcie. Oznacza to, że do przyspieszenia drzwi potrzebne było dodatkowe źródło energii - podkreślił Olivares. 

Telewizja Republika

Wiadomości

Republika znów najlepsza! TVN24 został daleko w tyle [DANE]

Pożar mieszkania. W szpitalu cztery osoby, w tym dzieci!

27. posiedzenie Sejmu. Oglądaj transmisję NA ŻYWO [LIVE]

Pożary w Kalifornii nie ustają. Ofiar przybywa. WIDEO

Ceny ropy w USA zniżkują. Wiemy więcej!

Karol Nawrocki dla „Gazety Polskiej”: Polska armia musi liczyć 300 tys. żołnierzy

Prognoza pogody na środę. Ciepło nie będzie!

Przez całe lata kradł wszystko, co mógł. Przez co wpadł?

Michał Kamiński już wie, kto wygra wybory prezydenckie w Polsce

Trump deportuje Klicha, Owsiak na prezydenta! | Jacek Sobala | Mówi się

Straż Przybrzeżna zwiększa obecność w Zatoce Amerykańskiej

Tomasz Sakiewicz do Donalda Tuska: Ręce precz od Republiki

Michał Szczerba - twórca Softoku. Podał nawet definicję

Półfinał AO. Iga Świątek pokonała Amerykankę Emmę Navarro

Kto tym razem? Podmorskie kable łączące poważnie uszkodzone

Najnowsze

Republika znów najlepsza! TVN24 został daleko w tyle [DANE]

Ceny ropy w USA zniżkują. Wiemy więcej!

Karol Nawrocki dla „Gazety Polskiej”: Polska armia musi liczyć 300 tys. żołnierzy

Prognoza pogody na środę. Ciepło nie będzie!

Przez całe lata kradł wszystko, co mógł. Przez co wpadł?

Pożar mieszkania. W szpitalu cztery osoby, w tym dzieci!

27. posiedzenie Sejmu. Oglądaj transmisję NA ŻYWO [LIVE]

Pożary w Kalifornii nie ustają. Ofiar przybywa. WIDEO