Turystyczna moda na Polskę trwa w najlepsze. Wśród wszystkich osób wybierających się na wakacje, w Polsce wypoczywało w ostatnim roku 54 proc. osób, a za granicą 31 proc. W sposób szczególny widać znaczący wzrost zainteresowania ofertami dla rodzin z dziećmi.
Jak donosi portal o rodzinnych podróżach Dzieckowpodrozy.pl, tylko w szczycie sezonu wakacyjnego w 2017 r. o blisko 20 % częściej poszukiwaliśmy atrakcji dla dzieci w najpopularniejszej wyszukiwarce, niż w analogicznym okresie 2016 r. (źródło: Google Trends). Tendencję tą potwierdzają wyniki najważniejszych atrakcji w kraju np. typowo rodzinną atrakcję jaką jest Centrum Nauki Experyment w Gdyni w lipcu 2016 r. odwiedziły 33 392 osoby, w 2017 r. już 36 070 osób - to o prawie 10 % więcej. Z kolei Kopalnię Soli w Wieliczce tylko w lipcu odwiedziło 213 tysięcy turystów, to o ponad 15 % więcej niż w lipcu 2016.
- Ten rok jest dla nas nie tylko czasem dobrych wyników, ale także wielu wyzwań, które stopniowo i konsekwentnie realizujemy. Są one związane m.in. z poprawą bezpieczeństwa, usprawnianiem logistyki ruchu turystycznego, udogodnieniami dla poszczególnych segmentów zwiedzających – mówi Damian Konieczny Prezes „Trasy Turystycznej”.
- Nic w tym dziwnego, wcale nie trzeba daleko wyjeżdżać by cieszyć się cudownymi wakacjami z rodziną. Bałtyk, Mazury, Tatry i Bieszczady...to tylko początek długiej listy turystycznych hitów. Do nich co roku dołączają kolejne, dotąd mniej znane miejsca, a bardzo atrakcyjne na rodzinny urlop. - Magdalena Ragus - Dyrektor Departamentu e-Informacjiw Polskiej Organizacji Turystycznej