Z sondy Telewizji Republika wynika, że mało ludzi – konsumentów – czuje się bezpiecznie na rynku finansowym. Wielu z nich nie wie, gdzie konkretnie szukać pomocy w razie problemów np. z kredytami, ubezpieczeniem etc. - Jak im pomóc? – Jest szereg instytucji, które mogą pomóc – mówi Marcin Jaworski, z Biura Rzecznika Finansowego we wczorajszym odcinku programu "Finansowe ABC".
– Najlepszym, pierwszym kontaktem powinna być wizyta w Biurze Rzecznika Konsumentów, który działa przy jednostkach samorządu terytorialnego. Oni są w stanie ukierunkować klienta, podpowiedzieć mu czy ma rację w tym sporze, czy nie. Pomagają przy przygotowaniu reklamacji, która jest prawem każdego klienta. – wyjaśnia Jaworski. - Wielu ludzi obawia się pisania reklamacji, bo myślą, że trzeba mieć jakąś wiedzę prawno-finansową, a to nieprawda. Należy pisać własnymi słowami, prosto i treściwie – tłumaczy Jaworski.
I OGLĄDAJ: