GITD: Podpisano umowę na 26 nowych fotoradarów

Pomiar prędkości na kilku pasach ruchu równocześnie, wysokiej jakości zdjęcia, odporne na trudne i zmienne warunki pogodowe – to m.in. gwarantują nowe fotoradary. Podpisano umowę na dostawę i instalację 26 nowych urządzeń. Pierwsze fotoradary staną w najniebezpieczniejszych miejscach pod koniec maja przyszłego roku.
Fotoradary staną w miejscach, które do tej pory nie były objęte nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących. Wytypowano 26 lokalizacji na terenie 13 województw. Są to miejsca, w których dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych, w tym wypadków ze skutkiem śmiertelnym, a kierowcy nagminnie nie stosują się do ograniczeń prędkości. Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Transportu Samochodowego wynika, że miejsca te powinny zostać objęte kontrolą w pierwszej kolejności.
Zgodnie z warunkami podpisanej umowy, pierwsze z 26 nowych urządzeń ma zostać zainstalowanych do końca maja 2021, a ostatnie do końca lutego 2022. Wykonawca musi przeprowadzić ocenę wskazanych lokalizacji pod kątem uwarunkowań m.in. technicznych. W przypadku braku możliwości montażu fotoradaru w danym miejscu, wykonawca skorzysta z tzw. listy rezerwowej, która została przygotowana przez CANARD na podstawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykonawca musi wykonać również projekty organizacji ruchu, fundamenty, a także przyłącza energetyczne. Nowe urządzenia zostaną zintegrowane z centralnym systemem funkcjonującym w CANARD.
Prędkość będą rejestrowały fotoradary MultaRadar CD. Ten model urządzenia jest już wykorzystywany przez CANARD. Charakteryzuje go wysoka jakość utrwalonego materiału dowodowego, mała awaryjność, a zdecydowaną zaletą jest możliwość kontroli jednocześnie kilku pasów ruchu. Koszt montażu 26 stacjonarnych urządzeń wyniesie 5,7 mln zł.
Zakup i instalacja 26 fotoradarów to pierwszy etap rozbudowy systemu fotoradarowego CANARD w ramach realizacji projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Jest on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Rozbudowa i modernizacja systemu ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja projektu obejmie zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. Działania, zaplanowane w ramach zwiększenia skuteczności i efektywności systemu, uwzględniają włączenie do niego urządzeń najnowszej generacji.
Całkowity koszt realizacji projektu wynosi: 162 mln zł, z czego 137,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
Polecamy Klarenbach. Tu się Mówi
Wiadomości
Sytuacja gospodarcza w Polsce coraz gorsza, a Kotula deklaruje: jest porozumienie z PSL-em w kwestii związków partnerskich
Obajtek tłumaczy sprawę uchylenia mu immunitetu. Mówi o politycznej zemście za połączenie Orlenu z Lotosem
Koalicja 13 grudnia balansuje nad przepaścią. Hołownia ma żądanie, które Tusk traktuje jako "szantaż"
Prof. Piotrowski: Sędziowie mogą dokonać oceny, czy rozporządzenie ministra jest zgodne z Konstytucją
Najnowsze

Kierowcy znów dopłacą. Rząd Tuska szykuje kolejne podwyżki opłat urzędowych

Prezydent odpowiada sejmowi w sprawie KRRiT. Nie uznaje wygaśnięcia kadencji jej członków

Koalicja 13 grudnia balansuje nad przepaścią. Hołownia ma żądanie, które Tusk traktuje jako "szantaż"

Prof. Piotrowski: Sędziowie mogą dokonać oceny, czy rozporządzenie ministra jest zgodne z Konstytucją

Sytuacja gospodarcza w Polsce coraz gorsza, a Kotula deklaruje: jest porozumienie z PSL-em w kwestii związków partnerskich

Prof. Manowska wydała oświadczenie w sprawie wniosku do TS dotyczącego jej immunitetu
