GIF wstrzymuje reklamę Neosine Forte za nawiązania do koronawirusa

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie emisji spotu reklamowego Neosine Forte. Zdaniem inspekcji, reklama sugeruje, że produkt może być stosowany w leczeniu COVID-19. Aflofarm nie zgadza się z decyzją i zwraca uwagę, że wizualizację wirusa wykorzystuje w reklamach od 2014 r.
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska natychmiastowe zaprzestanie emisji telewizyjnego spotu reklamowego leku Neosine Forte.
Chodzi o spot, którego akcja rozgrywa się w studiu telewizyjnym, a jeden z bohaterów mówi: "Neosine Forte działa przeciwwirusowo. Wspomaga podnosząc odporność, żeby infekcje nie wracały. To jedyne tabletki o podwójnej dawce. Działa na wirusy". W dalszej części spotu pokazano opakowanie leku oraz wizualizację wirusów nawiązującą - jak ocenia GIF - do koronawirusa.
Zdaniem GIF reklama wprowadza w błąd. "Zawarty w niej przekaz, sugerujący jakoby produkt leczniczy Neosine Forte tabletki wykazywał aktywność wobec koronawirusa COVID-19 i tym samym może być stosowany w zapobieganiu i leczeniu zakażeń koronawirusem COVID-19, nie znajduje potwierdzenia ani w treści zatwierdzonej Charakterystyki Produktu Leczniczego ani w treści ulotki dla pacjenta" - uzasadniono.
W ocenie GIF "reklama w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem COVID-19 i związane z zaistniałą sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie".
Jednocześnie GIF postanowił odstąpić od zapewnienia spółce Aflofarm Farmacja Polska czynnego udziału w postępowaniu. "W analizowanym stanie faktycznym załatwienie sprawy nie cierpi zwłoki ze względu na bezpieczeństwo zdrowia i życia ludzkiego" - uzasadnił GIF.
Aflofarm Farmacja Polska nie zgadza się z decyzją GIF i z trybem przeprowadzania postępowania. "Decyzję GIF będziemy kwestionować w trybie postępowania sądowo-administracyjnego" - zapowiedziała firma w oświadczeniu przesłanym PAP.
Aflofarm zapewnia, że treści wykorzystane w reklamie oparte są w całości na wskazaniach do stosowania leku, które zostały zatwierdzone przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, i są one zgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego.
"Zgodnie z zatwierdzoną przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych dokumentacją rejestracyjną lek Neosine forte jest produktem przeciwwirusowym. W żadnym miejscu (zarówno w warstwie wizualnej, jak i narracyjnej) przekaz reklamowy nie nawiązuje do koronawirusa COVID-19" - podkreśla firma.
"Decyzja wydana przez GIF oparta jest na założeniu, że wizualizacja wirusa została stworzona tak, aby kojarzył się widzom z epidemią koronawirusa. Tymczasem zaprojektowana przez nas grafika wizualizująca wirusa wykorzystywana była aktywnie w przekazie reklamowym dotyczącym leków Neosine od 2014 roku. Grafika ta nigdy nie była kwestionowana przez GIF" - dodaje Aflofarm.
Polecamy Komisja Zbigniew Ziobro
Wiadomości
Rachoń o działaniach wymiaru sprawiedliwości wokół CPAC Polska. "Nie złamią nas pisma prokuratorów zależnych od Tuska"
Poseł Jabłoński ostro o likwidacji zasady losowania sędziów przez ministra Żurka. Mamy do czynienia z "LEX GAWŁOWSKI"
Prezydent Nawrocki odniósł się do rozporządzenia Waldemara Żurka. "To prosta droga do zniszczenia zaufania obywateli do wymiaru sprawiedliwości"
AfD cieszy się coraz większym poparciem. Ugrupowanie zyskuje na rosnącym niezadowoleniu z rządów Merza
Najnowsze

Polacy zatrzymani na flotylli do Gazy odmówili deportacji. Sprawa trafi do sądu

To obywatele sfinansowali kampanię prezydencką Nawrockiego

Biały Dom ostro o rosyjskich prowokacjach na morzu. USA konsultują się z NATO
