Facebook oferuje WHO darmową reklamę na walkę z dezinformacją nt. koronawirusa

Szef Facebooka zapowiedział, że serwis zaoferuje bezpłatne reklamy Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), jako że jej celem jest zapewnienie, by użytkownicy byli właściwie informowani o zagrożeniach i prewencji związanej z koronawirusem - podał w środę Reuters.
Damy WHO tyle bezpłatnych reklam, ile potrzeba, by reagować na temat koronawirusa, a także inne wsparcie rzeczowe” - napisał Zuckerberg w swoim poście.
Użytkownicy, którzy wyszukują informacji Covid-19 na Facebooku, zobaczą teraz wyskakujące okienko, które przekieruje ich do strony WHO lub lokalnych służb medycznych w celu uzyskania najnowszych wiadomości - poinformował Zuckerberg.
Zuckerberg ponownie obiecał, że firma będzie usuwać z serwisu fake newsy i teorie spiskowe zgłoszone przez wiodące organizacje ds. zdrowia, by pomóc w walce z dezinformacją na temat epidemii. Facebook ma też współpracować ze światowymi ekspertami w dziedzinie zdrowia i udzieli "milionowego" wsparcia w reklamach innym organizacjom.
W lutym firma ogłosiła zakaz reklamowania produktów oferujących jakiekolwiek lekarstwa lub produkty mające zapobiegać zakażeniu.
Inne media społecznościowe również podjęły kroki w celu poprawy informowania o wirusie. Wyszukiwania koronawirusa na serwisie Pinterest kierują użytkowników na stronę z linkami do WHO i innych organizacji, podczas gdy sama WHO uruchomiło konto w aplikacji TikTok pod koniec ubiegłego tygodnia.
Polecamy Poranek Radia
Wiadomości
Najnowsze

"Nowa hala? Cóż szkodzi obiecać!". Kibice Legii Warszawa po raz kolejny wypunktowali Rafała Trzaskowskiego

Ilona Januszewska ruszyła pomóc pani Patrycji i jej choremu synowi. Zapraszamy na program Na pomoc

Co przyniesie wizyta Prezydenta Nawrockiego w Berlinie?
